جو بلفیوره: ویندوز فون هنوز زنده است

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
جو بلفیوره، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت، طی مصاحبه‌ای شایعات مربوط به کنار گذاشته شدن ویندوزفون را رد کرد.
تبلیغات

جو بلفیوره، قائم‌مقام واحد ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت که بعد از غیبتی طولانی‌مدت بار دیگر با انرژی مضاعفی به این کمپانی بازگشته است؛ به‌تازگی طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Business Insider، پاسخ یکی از حیاتی‌ترین سؤالات کاربران و طرفداران ردموندی‌ها را داده است: ویندوزفون هنوز زنده است.

بلفیوره در بخشی از مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت بیزنس‌اینسایدر، به بحث در مورد آینده‌ی ویندوزفون پرداخت و اگرچه اطلاعات زیادی در اختیار نگذاشت، گزارش‌های مربوط به مرگ ویندوزفون را رد کرد. او با توضیح اینکه تمرکز اخیر مایکروسافت بر اندروید و iOS به‌دلیل استفاده‌ی کاربران این کمپانی از دستگاه‌هایی با سیستم‌های عامل متنوع است، اعلام کرد:

ما پشتیبانی از ویندوزفون را ادامه خواهیم داد.

تنوع‌ سیستم‌های عامل مورد استفاده‌ی کاربران مایکروسافت، ردموندی‌ها را به فراهم‌کردن امکانی برای اتصال تمامی‌ سرویس‌ها‌ی این کمپانی به کلیه‌ی پلتفرم‌ها وادار کرده است.

طی یک سال گذشته، توجه مایکروسافت به ویندوزفون به حداقل رسیده است؛ به‌طوری‌ که این کمپانی به‌هیچ‌وجه دستگاه جدیدی معرفی نکرده و به انتشار به‌روزرسانی‌های کوچک برای ویندوز ۱۰ موبایل بسنده کرده است. آخرین گوشی هوشمند پرچم‌دار ردموندی‌ها در اکتبر سال ۲۰۱۵ عرضه شد؛ در حالی‌ که ویندوز ۱۰ موبایل تنها برای حدود ۵۰ درصد از دستگاه‌های این کمپانی و در قالب یک به‌روزرسانی منتشر شد.

اما بلفیوره با اشاره‌ به اینکه مایکروسافت سعی دارد از طریق تمرکز بر پلتفرم‌های رقیب، بیش از پیش در دنیای موبایل فعال باشد، اعلام کرد که مایکروسافت از ویندوزفون مایوس نشده است. او چنین ادامه می‌دهد:

ویندوز پلتفرمی است که تجربه‌ی استفاده از گستره‌ی وسیعی از دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. ما در دنیایی با تنوع بسیار زیاد زندگی می‌کنیم.

آیا این صحبت‌های جو بلفیوره به مفهوم‌ آن است که به‌زودی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز جدیدی از راه خواهند رسید؟ یا دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل نیز به‌روزرسانی بزرگی دریافت خواهند کرد؟

این‌ها سؤالاتی هستند که به‌نظر می‌رسد در حال حاضر کسی در مایکروسافت علاقه‌ای به دادن پاسخی به آن‌ها ندارد؛ با این حال به‌نظر می‌رسد که احتمالا پاسخ هردوی این سؤالات یک «نه» قاطعانه باشد. در حال حاضر، غیر از سرفیس فون که حتی نمی‌دانیم وجود خارجی دارد یا خیر، به‌هیچ وجه شواهدی مبنی بر وجود ویندوزفون در دست توسعه‌ای در دسترس نیست؛ ضمن اینکه ممکن است ویندوز ۱۰ موبایل به جای به‌روزرسانی رداستون ۳، تنها بسته‌ی رفع باگ feature2 را دریافت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات