پشتیبانی سامسونگ و اینتل از شکایت FCT علیه کوالکام

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمیسیون تجارت فدرال (FCT) از پشتیبانی کامل سامسونگ و اینتل در پرونده‌ی مربوط به امتناع کوالکام از رفتارهای رقابتی برخوردار خواهد بود.
تبلیغات

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تمرکز کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بر یکی از بزرگ‌ترین فعالان بازار پردازنده‌ و چیپ‌، یعنی کوالکام افزایش یافته، به‌طوری که این شرکت به رفتارهای غیررقابتی متهم شده است. شرکت‌های سامسونگ و اینتل نیز با قدرت از FCT در پرونده‌ی تشکیل‌شده علیه کوالکام حمایت می‌کنند. شرکت‌های رقیب معتقد هستند که سیاست‌های کوالکام باعث یکه‌تازی این شرکت و بیرون رانده شدن رقبا از بخش پردازنده‌های موبایل می‌شود. کوالکام پتنت‌های بسیاری را در بخش پردازنده موبایل و چیپ‌های ارتباطی به نام خود ثبت کرده است؛ اینتل و سامسونگ اعتقاد دارند که این پتنت‌ها به اهرم فشاری برای خارج نگه داشتن رقبا از بخش پردازنده‌های موبایل تبدیل شده‌اند.

اینتل در پستی در وب‌سایت خود در مورد انحصارطلبی کوالکام اعلام کرده است:

کوالکام مجموعه‌ای از پتنت‌های مرتبط به هم و شیوه‌های تجاری خاص در اختیار دارد. همین مسئله باعث خدشه وارد کردن به رقابت شایسته شده است.  

سامسونگ هم با وجود همکاری‌های گسترده‌ای که با کوالکام دارد در مورد این مسئله سکوت نکرده است. سامسونگ دلیل استفاده نکردن شرکت‌های دیگر از پردازنده‌های اکسینوس را امتناع کوالکام از دادن مجوز برای استفاده از تکنولوژی‌های ضروری می‌داند.

اپل نیز در سال جاری میلادی بارها و بارها کوالکام را با ارائه شکایت به دادگاه‌های کشورهای مختلف، تحت فشار قرار داده است. اپل معتقد است کوالکام با سوء‌استفاده از جایگاه خود هزینه‌ی زیادی بابت پتنت‌ها دریافت می‌کند. سهم کوالکام از بازار به‌عنوان چهارمین تولیدکننده چیپ در جهان در حال کاهش است و کارشناسان یکی از دلایل این افت را پرونده‌های تشکیل‌شده برای این کمپانی ساکن سن‌دیگو می‌دانند.

نظر شما در مورد انحصارطلبی‌های کوالکام چیست؟ به نظر شما برنده‌ی این جدال قضایی کدام طرف خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات