احتمال معرفی آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و اسپیکر هوشمند اپل در WWDC

یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیل‌گر ارشد KGI معرفی دو محصول جدید اپل را در WWDC امسال پیش‌بینی کرده است.
تبلیغات

یکی از تحلیل‌گران ارشد موسسه‌ی KGI با نام مینگ چی کو در گزارش خود که به اتفاقات کنفرانس WWDC امسال اختصاص دارد، دو پیش‌بینی جالب کرده است. مینگ علاوه بر بحث‌های مرتبط با نسخه جدید سیستم‌عامل‌های iOS ،macOS و watchOS، معرفی دو محصول سخت‌افزاری جدید را نیز در جریان کنفرانس WWDC 2017 محتمل می‌داند.

آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی کوله‌باری از شایعات با خود حمل می‌کند؛ ولی طبق پیش‌بینی‌های این تحلیل‌گر، به‌زودی شاهد آیپد جدید خواهیم بود. مینگ معتقد است شانس معرفی آیپد پرو جدید در WWDC امسال با توجه به زمان‌بندی‌های اعلام‌شده برای معرفی این محصول، بالای ۷۰ درصد خواهد بود. به نظر می‌رسد از دیدگاه مشخصات، آیپد جدید مشابه مدل ۹.۷ اینچی باشد با این حال حاشیه‌های باریک آن، صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر را در بدنه‌ای با ابعاد مشابه آیپد ۹.۷ اینچی قرار خواهد داد. فروش این آیپد جدید ۵ تا ۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی می‌شود؛ با این میزان فروش، این تبلت سهم ۱۵ درصدی از فروش آیپد را به خود اختصاص می‌دهد.

مینگ چی کو شانس معرفی اسپیکر مبتنی بر سیری اپل را در این کنفرانس بیش از ۵۰ درصد می‌داند. پیش از این خبرهای زیادی در مورد عرضه نشدن این محصول تا اواخر سال میلادی منتشر شده است؛ با این حال معرفی این محصول در WWDC زمان مناسبی به توسعه‌دهندگان برای پشتیبانی بهتر آن می‌دهد. در گزارش پیشین KGI فروش اسپیکر هوشمند اپل بالای ۱۰ میلیون دستگاه تخمین زده شده است. به اعتقاد تحلیلگران KGI این دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی از صفحه‌نمایش لمسی برخوردار خواهد بود. آمازون چندی پیش برای آمادگی بهتر در برابر رقبای جدیدش، اسپیکر هوشمندی با صفحه‌نمایش لمسی معرفی کرد. در هیچ یک از شایعات پیشین حرفی از صفحه‌نمایش در اسپیکر هوشمند اپل به میان نیامده است، اما فیل شیلر چندی پیش از پتانسیل بالای اسپیکرهای هوشمند برای استفاده از صفحه‌نمایش سخن‌ گفته است.

کنفرانس WWDC 2017 پنجم ماه ژوئن برگزار خواهد شد. شما منتظر معرفی کدام یک از این محصولات هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات