بررسی iPhone 4 محصول پرابهت اپل

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
Apple iPhone 4 هر آنچه که بخشی از تکنولوژی می بایست داشته باشد را داراست: نوآوری، جذابیت و سبقت از رقبا همگی مشخصه های محصول جدید اپل هستند، پیشرفت iPhone های قبلی در مقایسه با iPhone 4 ناچیز به نظر می رسند.
تبلیغات

صفحه نمایش

درحالیکه جنس بدنه iPhone 3GS به نظر پلاستیکی می رسد iPhone 4 بسیارباریک و زیبا است و احساس متمایزی را به مخاطب می دهد. iPhone 4 به اندازه قابل ملاحظه ای از iPhone 3GS باریک تر است iPhone 4G تنها 0.37 اینچ ضخامت دارد که در مقایسه با iPhone3GS حدود 0.11 اینچ باریکتر شده است. علاوه برآن iPhone 4G سبک تر از iPhoneهای قبلی است.

طراحی iPhone 4 زیبا تر و شکیل تر شده است ولوم پلاستیکی 3GS جایگزین دکمه لغزاننده پاور شده است، پست و روی آن از قسمت های شیشه ای درست شده است که باعث بالا بردن مقاوت آن در مقابل انگشت های چرپ و خط خش بروی سطح گوشی می شود. همچنین لبه های گوشی از استیل ساخته شده است تا در مقابل زنگ زدگی و تغییر رنگ بسیار مقاوم بوده و همچنین قدرت سیگنال و آنتن دهی آن را نیز دو برابر گوشی های معمولی کند!

IPhone4 همانند iPhone  های قبلی مجهز به LCD 3.5 اینچی است اما وضوح تصویر آن دوبرابر شده (960 در 640 پیکسل) که در حال حاضر بیشترین وضوح تصویر در تلفن های همراه است. این صفحه نمایش حقیقتا iPhone4 را از گوشی های دیگر متمایز می کند. متون در صفحات وب، نرم افزارها و منوهای iPhone 3GS بصورت باریک وغیرواضح نمایش داده می شودند اما در iPhone 4 بدلیل بکارگیری LCD با وضوح بالاتر متون بصورت بسیار شفاف و خوانا نمایش داده می شوند.

برخی تفاوت بین کیفیت تصویر iPhone 3GS با iPhone 4 را همانند تفاوت بین تصویر 480p DVD و بلو ری 1080p FULL HD  می دانند.

در سیستم عامل جدید استفاده شده در iPhone 4  براحتی می توانید بین iPod و کامپیوتری روی میزی خود ارتباط برقرار نموده و اطلاعات خود را همگام کنید.  قابلیت های جدیدی به iBook اضافه شده است شما می توانید یادداشت و یا نشانه جدید ایجاد کنید و آنها در مابین متون و محتوا نمایش دهید اما قابلیت مهم اضافه شده در iBook پشتیبانی از فایل های PDF است. شما می توانید فایل های PDF را به ایمیل و یا Safari اضافه کرده و آنها با iTune و یا ابزارهای دیگر Apple همگام کنید.

Apple-iPhone-4

iPhone 4 همانند یک PC کوچک

در iPhone 4 از پردازنده A4 اپل استفاده شده است که قدرت یکسان با iPad دارد و همچنین بدلیل استفاده از سیستم عامل iOS 4 قابلیت های بسیاری در iPhone 4 وجود دارد یکی از آنها امکان انجام همزمان چند کار (Multitasking)  است که در سیستم عامل های قبلی Apple وجود نداشت.  با دو بار لمس کردن دکمه Home صفحه ای نمایش داده خواهد شد که لیست برنامه های اجرا در حافظه را نشان می دهد و می توانید به راحتی با لمس کردن آیکان برنامه مورد نظر بین آنها سویچ کنید.

آزمایش های مقایسه ای

در مقایسه یکسان بین iPhone 3GS مجهز به سیستم عامل OS 3.1 و iPhone 4 با سیستم عامل OS 4 زمانی که بین Safari (مرورگر وب Apple ) و نرم افزار نمایش تصاویر حرکت می کنید  در iPhone 4 خیلی سریع از یکی به دیگری می روید با حرکت بسیار نرم و بدون توقف بین فولدرها و تصاویر جابجا می شوید اما  در iPhone 3GS سویچ کردن بین نرم افزارهای مختلف سنگین به نظر می رسد برای اجرای نرم افزار دیگر می بایست ابتدا دکمه Home را لمس کنید تا از نرم افزاری جاری خارج شوید سپس نرم افزار بعدی را مجددا اجرا کنید

ترقی دوربین

iPhone 4 مجهز به دوربین بسیار مطلوب تری است که قابلیت های ضبط تصاویر با کیفیت تری را می دهد دوربین اصلی گوشی که در پشت آن قرارداده شده است به 5 مگاپیکسل ارتقا یافته است (iPhone 3GS مجهز به دوربین 3 مگاپیکسلی است) علاوه بر آن دوربین گوشی مجهز به فلش LED، سنسور backlit  و بزرگنمایی 5X شده است. شما می توانید با وضوح 720p و 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کنید و می توانید در زمان فیلم برداری روی شیء مورد نظر زوم هم کنید.

آپگرید سیستم عامل آیفون

کسانی که iPhone 3G و یا جدید تر دارند می توانند سیستم عامل iOS 4 را نصب کنند اما سیستم عامل iOS 4 از iPhone های قدیمی تر پشتیبانی نمی کند. iOS 4 برای صاحبان iPhone 3GS بسیار مطلوب خواهد بود.

منبع: PC World Magazine August 2010 | نویسنده: Melissa J. Perenson

[italic]www.zoomit.ir[/italic]

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات