ارزش بیت کوین از ۱۸۰۰ دلار عبور کرد

جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قیمت بیت کوین پس از عبور از مرز ۱۷۰۰ دلار، به تازگی به رکورد جدیدی نیز رسیده است.
تبلیغات

بیت کوین به دستاورد جدیدی رسیده و قیمت آن از ۱۸۳۹ دلار نیز عبور کرده است، هر چند در مقاطعی قیمت آن به ۱۸۵۳ دلار نیز رسیده است. این بالا رفتن قیمت در نتیجه‌ی اعلامیه‌ی بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین روسیه یعنی Ulmart مبنی بر پذیرش بیت کوین بوده است.

دیمیتری کستاجین، رئیس هیئت مدیره‌ی اولمارت و بزرگ‌ترین سهام‌دار آن در این باره می‌گوید:

اولمارت از مارچ سال ۲۰۱۴، شرایط بازار و قوانین را در نظر داشته است تا استفاده کردن یا نکردن از واحد پول رمزنگاری شده را بسنجد. با ورود فناوری بلاک‌چین به عملیات روزمره، ما مشاهده کردیم که چگونه تردید‌ها طی سه سال در خصوص بیت کوین رفع شد.

تصمیم اولمارت زمانی اعلام شده است که مشخص نیست دولت روسیه چه برنامه‌ای برای بیت کوین دارد. مسئولان مدتی است که استفاده از این فناوری‌ها را بررسی کرده و بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که تا سال ۲۰۱۸ برای استفاده از بیت کوین و سایر پول‌های رمزنگاری شده، منتظر خواهند ماند.

بیت کوین در هفته‌های گذشته پیشرفت‌های بسیاری داشته و رکوردها را پشت سرهم شکسته است. زمانی که بیت کوین سیر صعودی خود را آغاز کرد، ۱۱۷۰ دلار ارزش داشت. این روزها، به نظر می‌رسد هر روز نسبت به روز گذشته شاهد افزایش قیمت بیت کوین هستیم و این موضوع برای کسانی که در روزهای ابتدایی اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند، خبری بسیار خوب به شمار می‌رود.

بیت کوین با وجود مشکلات مختلف توانسته است رشد کند. در این مدت دولت‌ها در سرتاسر جهان، واحدهای الکترونیکی را به رسمیت نمی‌شناسند؛ چرا که روی آن کنترلی ندارند و نمی‌توانند ببینید که چه کسانی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در واقع روسیه تنها زمانی اجازه‌ی استفاده از بیت کوین را خواهد داد که بتواند این پول‌ها را به حساب‌های بانکی واقعی متصل کند و در واقع به مالک آن شخصیت واقعی دهد. روسیه سعی دارد تا پولشویی را از بین ببرد، این موضوع مشکلی اساسی در روسیه به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات