پروژه اما؛ ابزار پوشیدنی مایکروسافت به کمک افراد مبتلا به پارکینسون می‌آید

پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت از پروژه‌ی ساعت اما برای کمک به کاهش لرزش دست افراد مبتلا به پارکینسون رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت ساعتی را توسعه داده است که طبق ادعای این کمپانی، می‌تواند به واضح‌تر شدن نوشتار افراد مبتلا به پارکینسون کمک کند. ساعت اما (Emma Watch) با ارسال ارتعاشاتی به مغز بیمار، به کنترل بهتر لرزش دست کمک می‌‌کند. مایکروسافت این ساعت را در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان Build 2017 معرفی کرد. ساعت اما در حال حاضر یک نمونه‌ی آزمایشی است؛ اما می‌تواند نشان‌‌دهنده‌ی قدمی مهم در جهت بهره‌گیری از فناوری‌های پوشیدنی برای کمک افرادی با شرایط ویژه و بیماری‌های مختلف باشد.

لرزش غیرقابل کنترل یکی از نشانه‌های پارکیسنون است؛ این بیماری غیر قابل درمان که بیش از ۱۰ میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر خود قرار داده است، باعث از دست رفتن کنترل حرکت می‌شود. عنوان ساعت اما از نام اما لاوتون، طراح گرافیکی که گرفته شده که به بیماری پارکینسون مبتلا است و یکی از دوستان هایان ژنگ، مدیر نوآوری واحد پژوهش مایکروسافت به‌شمار می‌رود. ژانگ این ساعت رو برای او ساخته است.

پروژه ساعت اما مایکروسافت

دست‌خط لاوتون؛ با و بدون ساعت اما

ساعت اما موتورهای ارتعاشی کوچکی دارد؛ این موتورها سیگنال‌هایی را ارسال می‌کنند که در ایجاد لرزش‌های دست لاوتون توسط مغز او اختلال ایجاد می‌کنند. این موضوع باعث آرام‌شدن حرکات ماهیچه‌ها شده و باعث می‌شود تا لاوتون راحت‌تر بنویسد.

لاوتون مجموعه‌ای از ارتعاشات آهنگینی را به‌کار می‌برد؛ اما الگوی این ارتعاشات را می‌توان با یک تبلت ویندوزی تغییر داد. ژنگ قصد دارد تا پژوهش بیشتری را در جهت استفاده از هوش مصنوعی و سنسورها برای کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون انجام دهد. لاوتون می‌گوید:

این دستگاه به‌طور کامل لرزش‌های دست من را متوقف نمی‌کند، هرچند که فرایند نوشتن بی‌‌نقص نیست؛ اما بسیار بهتر از قبل است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات