مایکروسافت وارد رقابت جدی تر با الکسای آمازون می شود

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت طی مراسمی که هم‌اکنون در حال برگزاری است، کیت توسعه مهارت‌های دستیار صوتی کورتانا را منتشر کرد، امکانی که رقابت با الکسای آمازون را جدی‌تر می‌کند.
تبلیغات

کیت مخصوص توسعه دهندگان کورتانا که با نام "Cortana skills Kit" خوانده می‌شود، امروز به صورت پیش‌نمایش معرفی شد؛ اما از همین الان نیز می‌توان برخی از آن‌ها را در ویندوز ۱۰، اندروید و iOS استفاده کرد. اگر یکی از بلندگو‌های هوشمند مجهز به کورتانا را در خانه دارید، هم‌اکنون می‌توانید از دستورات صوتی جدید کورتانا استفاده کنید.

مایکروسافت با انتشار کیت توسعه مهارت‌های کورتانا در واقع قصد دارد وارد مرحله تازه‌ای برای رقابت با الکسای آمازون شود. البته که الکسا شاید سال‌ها از مایکروسافت و گوگل در این زمینه پیش است و توانسته این دستیار صوتی را برای تنظیم موسیقی یا سفارش خودرو از اوبر و سرویس‌های دیگر ادغام کند. حالا مایکروسافت قصد دارد تا این فاصله را جبران کند و به توسعه دهندگان فرصت طراحی راه‌کار‌های جدید برای استفاده از کورتانا بدهد.

یکی از استراتژی‌های اصلی کورتانای مایکروسافت، ساخت سخت‌افزاری شبیه به اکوی آمازون خواهد بود که البته هنوز این دستگاه بلندگو معرفی نشده و احتمالا از تامین کننده طرف سومی مثل هارمن کاردون بدین منظور استفاده خواهد شد.

در طی این مراسم همچین اچ‌پی و اینتل اعلام کردند که با توجه به دستیار صوتی کورتانا دستگاه‌هایی مجهز به هوش مصنوعی را توسعه خواهند داد.

مایکروسافت در طی نطق اصلی خود گفت:

تعدادی از شرکای ما در حال توسعه مهارت‌های جدید برای کورتانا هستند. برخی از این قابلیت‌های جدید هم‌اکنون به عنوان نسخه‌ای پیش نمایش در ادامه لیست شده‌اند. بهترین خروجی از این امکانات را می‌توان در نسخه Creators Edition از ویندوز ۱۰ مشاهده کنید. اگر تصادفا هر کدام از این قابلیت‌های جدید کورتانا برای شما اجرایی نبود، لطفا در بخش بازخورد کورتانا به ما اطلاع دهید.

لیستی از مهارت‌های جدید کورتانا که در واقع تجهیز این دستیار صوتی به باقی سرویس‌های کاربردی دنیای وب است را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • Dark Sky (پیش‌بینی وضعیت آب و هوا)
  • Domino’s Pizza
  • Open Table
  • Food Network
  • TuneIn
  • KnowMail
  • Bartender
  • VentureBeeat
  • Akinator

اگر دوست دارید بیشتر درباره ادغام کورتانا با سرویس‌های مهمی که امروز مایکروسافت آن‌ها را به صورت پیش‌نمایش عرضه کرده، اطلاع پیدا کنید، به وب‌سایت رسمی cortana Skills مراجعه کنید. همچنین در صورت دلخواه و با کمک از وب‌سایت ذکر شده می‌توانید آن‌ها را روی دستگاه‌های ویندوز ۱۰، اندروید و iOS خود نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات