نسخه پیش نمایش کیت Skills کورتانا به صورت عمومی منتشر شد

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت نسخه‌ی پیش‌نمایش از کیت توسعه‌ی Skills کورتانا را به‌صورت عمومی منتشر کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در ماه سپتامبر کیت Cortana Skills و کیت توسعه‌دهندگان دستگاه‌ها را معرفی کرد. در همان زمان اعلام کرد که اسپیکر مبتنی بر کورتانا توسط هارمن کاردون ساخته خواهد شد و پاییز سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

در حالی که از آن زمان اطلاعات زیادی در مورد اسپیکر Invoke هارمان منتشر شده؛ اما جزئیات کیت Cortana Skills کماکان مبهم باقی مانده بود. در ماه فوریه، مایکروسافت امکان ثبت نام برای یک پیش‌نمایش را آغاز کرد و بعد از مدتی اعلام شد که کیت Skills در روز ۲۷ فوریه از راه خواهد رسید؛ اما این اتفاق هرگز نیافتد.

امروز مایکروسافت به‌صورت عمومی نسخه‌ی پیش‌نمایش Cortana Skills Kit منتشر می‌کند. این کیت توسعه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا "Skill"های متفاوتی را از طریق ساخت بات و انتشار آن در کانال جدید Bot Framewrok کورتانا ایجاد کنند. این skill-ها در تمام پلتفرم‌هایی که کورتا در ‌آن‌ها حضور دارد، در دسترس خواهد بود؛ اما در حال حاضر دسترسی به آن‌ها تنها در آمریکا ممکن است. 

اسکیل‌ها اهمیت زیادی در رشد پلتفرم الکسای آمازون داشتند و قابلیت‌هایی مانند پرداخت صورت‌حساب‌های Capital One‌ یا پخش Jeopardy را فراهم می‌کنند. به نظر می‌رسد برای آنکه مایکروسافت در حوزه‌ی اسپیکرهای هوشمند به موفقیت دست یابد، باید به این شکل توسعه‌دهندگان را پشتیبانی کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات