برنامه رسمی هلال احمر: آموزش فارسی کمک های اولیه در حوادث

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
«کمک‌های اولیه» اپلیکیشنی بسیار کاربردی و مهم برای اندروید و آی‌او‌اس است که در آن کمک‌های اولیه در زمان بروز حوادثی همچون خونریزی، شکستگی، ایست قلبی، زلزله و ... را خواهید آموخت.
تبلیغات

یادگیری کمک‌های اولیه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که هر کسی باید آن‌ها را فرابگیرد، اما متأسفانه هرگز و در هیچ ارگان آموزشی، توجه کافی به آن نشده است؛ به‌طوری که به‌جرات می‌توان گفت عده‌ی بسیار زیادی از مردم ما هیچ‌گونه اطلاعی از این موضوع ندارند و اگر روزی با شخصی که دچار خونریزی، شکستگی، خفگی، ایست قلبی یا‌... شده است، مواجه شوند، نمی‌توانند کمکی به آن شخص کنند و چه‌بسا که فرد مصدوم، جان خود را به دلیل ناآگاهی ما از دست بدهد. مطمئنا همه‌ی ما خواهان یک زندگی آرام هستیم؛ اما این امید و فرار از فکر کردن به وقوع حوادث تلخ و ناگوار، باعث اتفاق نیفتادن آن‌ها نخواهد شد. بنابراین بسیار مهم است که کمک‌های اولیه را یاد بگیریم و حتی شاهد اضافه شدن مبحثی با این موضوع به آموزش و پرورش باشیم. برای یادگیری چنین موضوعی، بهترین کار مراجعه به کلاس‌هایی است که در مراکزی مانند برخی ایستگاه‌های آتش‌نشانی‌ تشکیل می‌شود. اما اگر به هر دلیلی چنین موقعیتی ندارید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن «کمک‌های اولیه» که به‌صورت رسمی از سوی سازمان هلال احمر منتشر شده است، از بهترین جایگزین برای کلاس‌های حضوری استفاده کنید. در این اپلیکیشن شما به‌صورت کاملا گویا و ویدیویی، کمک‌های اولیه در حوادث گوناگونی را آموزش خواهید دید. در ادامه شما را با بخش‌های این برنامه آشنا خواهیم کرد.

آموزش کمک‌های اولیه / آمادگی مقابله با حوادث

آموزش کمک‌های اولیه: تب اول برنامه مربوط به کمک‌های اولیه در زمان مواجه شدن با حوادث مختلفی همچون خونریزی، شکستگی و‌... است که هر کدام به‌صورت مجزا در یک لیست در اختیار شما قرار گرفته‌اند. با ورود به هر کدام، به توضیحات فارسی و دسته‌بندی شده‌ی روش برخورد با آن حادثه دسترسی خواهید داشت. علاوه بر توضیحات فارسی که در تمام حادثه‌ها وجود دارد، یک ویدیوی فارسی نیز در برخی از آن‌ها قرار داده شده است که می‌توانید با تماشای آن، به‌طور کامل با نحوه‌ی مدیریت آن حادثه آشنا شوید. در بعضی از حوادث نیز بخشی با عنوان سؤالات متداول وجود دارد که در آن به پرسش‌های احتمالی در رابطه با حادثه یا روش کمک آموزشی، پاسخ داده شده است تا کاربر به‌طور کامل متوجه روش آموزش داده بشود.

  • خونریزی، حمله قلبی، تشنج، بیهوشی، سوختگی، مسمومیت، شکستگی، خفگی، آسم، گرمازدگی و‌... از حوادثی هستند که در این بخش قرار دارند و نحوه‌ی مواجه شدن با آن‌ها به شما آموزش داده شده است. امور پزشکی و کمکی همچون احیای ریوی یا مواجه شدن با مصدوم نیز در این بخش وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید. 

آمادگی: در تب دوم برنامه که با عنوان «آمادگی» در اختیار کاربران قرار گرفته است، اطلاعات حیاتی و مهمی در رابطه با آمادگی در مقابل حوادث طبیعی و جامع‌تری همچون زلزله، سیل، ریزگردها و‌... جمع‌آوری شده‌اند که به‌ تفکیک‌ لیست شده‌اند. 

موارد اورژانسی / امتحان

موارد اورژانسی: در تب سوم که موارد اورژانسی نام دارد، به راهکارهای سریع و خلاصه شده‌ای برای مواجه شدن با فرد مصدوم دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر فرصت نکرده‌اید مطالب آموزشی این اپلیکیشن را بخوانید یا اگر در زمان بروز حادثه به دلیل استرس هر آنچه خوانده‌اید، فراموش کردید، می‌توانید با مراجعه‌ی سریع به این بخش، از کارهایی که باید انجام دهید آگاه شوید.

امتحان: بعد از مطالعه‌ی مطالب آموزشی این برنامه، برای آنکه متوجه شوید تا چه حد از مطالب آن را یاد گرفته‌اید، می‌توانید با استفاده از تب امتحان، به سؤال‌های تستی در رابطه با هر حادثه پاسخ دهید تا در نهایت متوجه شوید چه تعداد از سؤالات را درست جواب داده‌اید. استفاده‌ی مداوم و پرتکرار از این بخش می‌تواند روش‌های آموزش داده‌شده را ملکه‌ی ذهن کاربر کند و احتمال فراموشی تمام یا بخشی از آن در زمان حادثه و استرس را به کمترین میزان ممکن برساند. 

«کمک‌های اولیه» با حجم ۸۰ مگابایت منتشر شده است که دلیل آن در بر گرفتن ویدیو‌های آموزشی به‌صورت آفلاین است. نکته جالبی که در رابطه با این اپلیکیشن وجود دارد، انتشار نسخه مجزا با زبان ترکی است که می‌تواند برای هم‌وطنان ترک‌زبان نیز کاربردی باشد. برای دانلود نسخه اصلی و نسخه ترکی اپلیکیشن از لینک‌های زیر استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات