انویدیا پایگاه های جدیدش را به صورت واقعیت مجازی طراحی کرده است

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا قصد دارد پایگاه‌های جدید خود را تا پایان سال جاری افتتاح کند که با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی طراحی شده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد واقعیت مجازی حالا بخش مهمی از دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود. کمپانی انویدیا قصد دارد تا پایان سال جاری، پایگاه‌های جدید خود را که طراحی آینده‌نگرانه‌ای دارند در سانتا کلارای کالیفرنیا افتتاح کند . هائو کو، به روزنامه The Architects اعلام کرده است که طراحی این مقر با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی انجام و در آن از موتور رندرینگ Iray این کمپانی استفاده شده است.

این ساختمان چندوجهی، مساحتی بالغ بر ۵۱ هزار متر مربع دارد، ساخت آن یک دهه به طول انجامیده است و حالا در فاز ساخت نهایی قرار دارد. گفته می‌شود این مقر سپتامبر ۲۰۱۷ افتتاح خواهد شد. طراحی بیرونی ساختمان تقریبا به پایان رسیده است؛ در حالی که طراحی داخلی و مناظر بیرونی هنوز در درست ساخت هستند. در فرایند ساخت این مجموعه، طراحان و کارمندان انویدیا از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می‌کنند تا بتوانند فضای مورد نظرشان را مشاهده کنند و تغییرات مورد نیاز را بسته به تجربیات خود اعلام کنند.

آنتونیو پاچکو از روزنامه The Architect می‌گوید:

انویدیا روی کاربرد جدیدی برای موتور رندرینگ Iray و تراشه‌های گرافیکی خود کار می‌کند. در مدل‌سازی هر تصویر از پنج هزار منبع نوری استفاده شده است. طراحان با استفاده از تکنولوژی و پردازش خوشه‌ای GPU-های انویدیا توانسته‌اند رندرهایی به مدت ۱۰ دقیقه تولید و این تکنولوژی را به ابزار طراحی با قابلیت گسترش سریع تبدیل کنند.

پاچکو ادامه می‌دهد:

همچنین این تکنولوژی برای مواردی طراحی شده است که به‌صورت فیزیکی اسکن شده‌اند و در این روش شدت و نوع نور نسبت به تولید طیف‌های رنگی اهمیت بیشتری دارد. این سیستم در کاربردهای مربوط به رندرینگ مرسوم‌تر است. نتیجه شبیه‌سازی‌ها به طراحی فضای کاری منجر شده است که انویدیا به دنبال بیشترین کیفیت نور در آن بوده است. در نتیجه، طرح نهایی با نور طبیعی کمتری ثبت می‌شود. شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهند که برای رسیدن به اثرات نوری صحیحِ مورد نظر طراحان، خیلی به نور فضای بیرون نیازی نیست.

کو از طریق تماس تلفنی تشریح کرده است که بهره‌گیری از فرایند کاری مبتنی بر واقعیت مجازی به عمر بیشتر یک پروژه کمک می‌کند و پیش‌تر، هنرمندان فقط می‌توانستند آنچه از فضا حس می‌کنند، شبیه‌سازی کنند. او اضافه می‌کند که به کمک واقعیت مجازی، معماران Gensler توانسته‌اند واقعیت بیشتری وارد تجربه‌ی طراحی کنند.

اسکات دوودی، مدیر رسانه خلاق Gensler، گفته است استفاده از واقعیت مجازی برای پروژه انویدیا لازم بوده و این کمپانی در هر مرحله از فرایند طراحی، سراغ واقعیت مجازی رفته است.

او اضافه کرد:

واقعیت مجازی چیزی است که نه‌تنها سازگار کردن آن با فرایند کاری در مجموعه‌های سنتی ساده است، بلکه زمان رندرینگ نیز کاهش می‌یابد. در نهایت این ابزار باعث بهبود کیفیت طراحی می‌شود؛ طراحان به‌جای رندر کردن یک فضای باز، می‌توانند از هر چیزی که اطراف آن‌ها وجود دارد، تصویر رندر تهیه کنند.

کو می‌گوید:

من آدم باتجربه‌ای هستم، اما باید در روزی که نیاز به مدل‌سازی ساختمان‌های فیزیکی بزرگ داریم، برای درک بهتر اندازه، مقیاس و بهره‌گیری از تجربیات، حرفه‌ای عمل کنیم. پیش از کاربرد واقعیت مجازی، همیشه با تحقق این موضوع مشکل داشتیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات