۳ نکته ضروری برای استخدام نیروی جدید

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نوشتن یک آگهی حرفه‌ای استخدام دقیق در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند. هرچقدر متن آگهی شما حرفه‌ای‌تر باشد، افراد حرفه‌ای‌تری برای آن درخواست می‌دهند.
تبلیغات

اخراج یک کارمند بعد از مشاهده نشانه‌های استخدام یک فرد نامناسب هزینه‌های بسیار زیادی برای شرکت شما به همراه خواهد داشت. بنابراین بهترین کار این است که از ابتدا فرد مناسب را برای موقعیت شغلی شرکت خود انتخاب کنید. اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ تابه‌حال مقالات بسیار زیادی در رابطه با این موضوع نوشته شده است. اما اکثر آن‌ها مفید و کارآمد نیستند. در این مقاله زومیت نکاتی را به شما خواهیم گفت که با بررسی بیش از ۱۰ هزار رزومه و درخواست شغلی به‌ دست آمده است و توجه آن‌ها به شما کمک می‌کند بهترین و مناسب‌ترین فرد را برای تیم خود استخدام کنید.

hiring

۱- دلیل استخدام نیروی جدید را به‌طور کامل مشخص کنید

اکثر مدیران می‌دانند که برای کدام موقعیت شغلی در شرکت خود به دنبال جذب نیرو هستند. می‌دانند که فرد موردنظر چه مهارت‌‌هایی و چند سال سابقه کار باید داشته باشد. بنابراین با داشتن این اطلاعات شروع به نوشتن آگهی استخدام می‌کنند. اما باید بدانید که برای جذب بهترین استعداد، نه‌تنها باید ویژگی‌های شخصیتی فرد موردنظر را در نظر بگیرید بلکه باید بدانید که او را برای انجام دادن چه کارهایی می‌خواهید استخدام کنید. در غیر این صورت آینده‌ی آن شخص و آینده‌ی کاری خود را به خطر خواهید انداخت. بنابراین قبل از نوشتن متن آگهی، خوب فکر کنید. اولین گام این است که یک لیست تهیه کنید و کارهایی را که کارمند جدید باید انجام دهد، یادداشت کنید. در این لیست به‌خوبی توضیح دهید که نیروی جدید چگونه و با انجام چه کارهایی باید به رشد کسب‌و‌کار شما کمک کند. به‌عنوان مثال در لیست خود ننویسید که در صورت نیاز باید توانایی انجام کارهای مرتبط با ویرایش داشته باشد؛ بلکه این موقعیت شغلی را به‌طور کامل و در چند خط توضیح دهید.

۲- متن آگهی را با توضیحات کامل و باکیفیت بنویسید

بعد از اینکه دقیقا متوجه شدید از کارمند جدید خود چه انتظاراتی دارید، باید شروع به نوشتن آگهی استخدام کنید. شاید به نظرتان کار ساده‌ای برسد؛ اما جالب است بدانید که کیفیت آگهی استخدام شما رابطه‌ی مستقیمی با کیفیت افرادی دارد که برای موقعیت شغلی درخواست می‌دهند. چگونه می‌توان یک آگهی استخدام مناسب نوشت؟ اول از همه باید بدانید که انجام این کار چند ساعت زمان می‌برد. سپس سعی کنید که در نوشتن آن ۵ عنصر زیر را رعایت کنید:

  • با یک داستان شروع کنید. مردم نمی‌توانند در برابر قصه‌ها مقاومت کنند. بنابراین نوشتن داستان یک شروع خوب است.
  • موقعیت را به‌خوبی توضیح دهید. با زبان عامیانه بنویسید که کارمند جدید چه کارهایی باید برای شما انجام دهد.
  • توضیح دهید که این کار به غیر از مزایای مالی، چه منفعت دیگری برای کارمند خواهد داشت.
  • مهارت‌های فنی و اخلاقی مورد نیاز را به‌خوبی شرح دهید.
  • تعدادی از نمونه کارها را برای متقاضیان شرح دهید و بگویید چه ویژگی‌هایی برای شما امتیاز منفی دارند. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت شما خواهد شد.
hiring

۳- از تکنولوژی استفاده کنید

تکنولوژی به شما کمک زیادی خواهد کرد و باعث صرفه‌جویی در زمان شما خواهد شد. به‌عنوان مثال، زمانی که قصد استخدام ویراستار برای شرکت دارید، از متقاضیان بخواهید یک متن را برای شما ویرایش کنند. سپس از نرم‌افزارهایی که برای انجام این کار وجود دارند، کمک بگیرید و درنهایت افرادی که تا حدودی انتظارات شما را برآورده کرده‌اند به مصاحبه حضوری دعوت کنید. مشابه این کار را برای دیگر موقعیت‌های شغلی نیز می‌توانید انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات