تصاویری از گلکسی نوت 7 ریفربیشد فاش شد

یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تاکنون چند خبر در مورد نسخه‌ی ریفربیشد گلکسی نوت ۷ منتشر شده و حالا تصاویری از این محصول فاش شده است.
تبلیغات

 از اواخر سال گذشته شایعات و خبرهایی در مورد گلکسی نوت ۷ ریفربیشد منتشر می‌شود و حالا به نظر می‌رسد سامسونگ واقعا برای چنین محصولی برنامه‌ریزی کرده است. اکنون تصاویری از جانب سامسونگ‌وی‌ان (SamsungVN) منتشر شده است که گفته می‌شود مربوط به گلکسی نوت ۷ ریفربیشد است. با توجه به این عکس‌ها مشخص شده که شماره‌ی مدل این محصول SM-N935 است و از یک باتری کوچک‌تر نسبت به نوت ۷ اصلی بهره می‌برد و سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا را اجرا می‌کند. علاوه بر این گفته‌ می‌شود نام اصلی این مدل گلکسی نوت ۷ آر (Galax Note 7R) در نظر گرفته شده و حرف آر در پایان این نام، نشان‌دهنده‌ی ریفربیشد بودن این مدل است. باتری گلکسی نوت ۷ اولیه‌ی سامسونگ ظرفیتی ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی داشت و حالا به نظر می‌رسد باتری در نظر گرفته‌شده برای نوت ۷ ریفربیشد ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. شاید دلیل این تغییر، بزرگ‌ بودن بیش از حد باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپ رساعتی برای جای دادن صحیح آن در بدنه‌ی نوت ۷ باشد. علاوه بر این، با توجه به تصاویر جدید فاش شده از نوت ۷ ریفربیشد، شماره‌ی نسخه‌ی رام (ROM) این محصول هم تغییر کرده است و بنا به شایعات، این مدل فقط در برخی از بازارها از جمله هند و ویتنام به فروش خواهد رسید؛ ولی در مورد قیمت این گوشی هنوز هیچ جزئیاتی منتشر نشده است. 

سامسونگ در ماه مارس یک خبر رسمی منتشر کرد که مضمون این خبر فروش گلکسی نوت ۷ ریفربیشد را تأیید می‌کند. علاوه بر این سامسونگ فقط گوشی‌هایی را برای فروش مجدد به‌عنوان نسخه‌ی ریفربیشد آماده کرده است که کاملا نو و استفاده‌نشده به نظر می‌رسند و همچنین این مدل‌ها تست‌های کیفیتی دقیقی هم پشت سر گذاشته‌اند. بر اساس خبرها و گزارش‌هایی که قبلا منتشر شده است، انتظار می‌رود سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ ریفربیشد را در برخی از کشورها از جمله هند عرضه کند؛ اما با این‌ وجود، گفته‌ می‌شود این کمپانی بر اساس میزان تقاضای بازارهای مختلف در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کند. این مورد را هم با اطمینان می‌توان بیان کرد که گلکسی نوت ۷ ریفربیشد عملا در آمریکا عرضه نخواهد شد و سامسونگ نمی‌خواهد با عرضه‌ی این مدل در ایالات متحده‌، میزان فروش گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این نباید فراموش کنیم که پاییز امسال نیز شاهد معرفی گلکسی نوت ۸ خواهیم بود. گلکسی نوت ۷ در زمان عرضه‌ی اولیه در کشور آمریکا محبوبیت زیادی به دست آورده بود و پس از دو بار فراخوانی، به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم گرفته است آمریکا را برای عرضه‌ی نوت ۷ ریفربیشد از لیست خود خط بزند.

پس از دومین فراخوانی سامسونگ برای جمع‌آوری گلکسی نوت ۷، تقریبا همه‌ی واحد‌های فروخته‌شده از این محصول جمع‌آوری شده است و مسلما این دستگاه با این تعداد، جزو لوازمی نیست که بتوان آن را به‌راحتی در سطل‌ زباله انداخت. در باتری گوشی‌های هوشمند و حتی برخی از بردهای به کار گرفته‌شده در این محصولات، مواد شیمیایی سمی وجود دارد. به همین دلیل برای از رده خارج کردن این نوع دستگاه‌ها باید عملکرد درستی داشت و علاوه بر این، هزینه‌ی این کار نیز سنگین است. فاجعه‌‌ای که برای گلکسی نوت ۷ به وجود آمد تا همین حالا هم هزینه‌های زیادی برای سامسونگ داشته است. علاوه بر این همان‌طور که اشاره کردیم، سامسونگ برای از  بین بردن برخی از قطعات باید دقت زیادی داشته باشد که این کار نیز مستلزم صرف منابع مالی زیادی است. در هر صورت دستگاه‌های ریفربیشد با یک باتری خوب و نرم‌افزار به‌روزرسانی شده و عرضه‌ی این نوع محصولات به بازارهای درحال‌توسعه، می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در از دست دادن سرمایه‌ شود و علاوه بر این محیط زیست هم خالی‌تر از زباله‌های صنعتی خواهد شد. در زیر می‌توانید تصاویر جدید گلکسی نوت ۷ ریفربیشد را مشاهده کنید.

گلکسی نوت 7 ریفربیشد

نظر شما در مورد گلکسی نوت ۷ ریفربیشد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات