سرفیس پرو 5 احتمالا به جدیدترین نسل پردازنده اینتل مجهز می‌شود

شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سرفیس پرو 5 مایکروسافت احتمالا به جدیدترین نسل پردازنده اینتل مجهز خواهد شد.
تبلیغات

در حالی که انتظار می‌رود مایکروسافت ظرف چند هفته آتی از نسل جدید سرفیس پرو (با عنوان سرفیس پرو 5) رونمایی کند، تاکنون اطلاعات بسیار کمی از این دستگاه منتشر شده است. در جدیدترین اخبار غیررسمی از این محصول، یکی از فاش‌کننده‌های معروف در گفتگو با وب‌سایت Technobuffalo مدعی شده است Surface Pro 5 از جدیدترین پردازنده شرکت اینتل بهره‌مند خواهد شد؛ اما استفاده از پورت سرفیس کانکت مایکروسافت، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

این افشاکننده، خبرهای خوب و بدی برای طرفداران سرفیس دارد. شنیده‌ها حاکی هستند که مدل جدید سرفیس مایکروسافت از تراشه‌های کبی لیک اینتل بهره‌مند خواهد شد؛ اما به‌روزرسانی جدید ردموندی‌ها، حداقل در بخش طراحی پورت‌ها خیلی قابل توجه نخواهد بود. به‌عنوان مثال، همان‌طور که گفتیم مایکروسافت قصد ندارد پورت Connect Power را با USB-C جایگزین کند. با وجود این، هنوز نمی‌توان با قاطعیت از بهره‌مند نشدن سرفیس پرو 5 به یو‌اس‌بی نوع سی سخن گفت. آن‌طور که از این گزارش برمی‌آید، سرفیس پرو 5 در قالب همان ترکیب ظاهری نسل پیشین سرفیس ظاهر خواهد شد. همین امر باعث شده است از محصول جدید به‌عنوان سرفیس پرو 4.5 یاد شود که به این ترتیب مشخص می‌شود تغییرات عمده‌ای در این محصول به‌ وجود نیامده است.

شاید در نگاه اول این اطلاعات مأیوس‌کننده باشند؛ اما فراموش نکنید که مایکروسافت طراحی سرفیس پرو را هرساله در مقایسه با نسخه‌ی قبل، بهبود داده است. شاید همین امر باعث شود کاهش وزن و ضخامت سرفیس جدید مایکروسافت حتی تأثیرات منفی بر تجربه کاربران داشته باشد.

تاکنون اطلاعی در خصوص زمان رونمایی از سرفیس پرو 5 منتشر نشده است، اما شایعات اخیر از برگزاری رویدادی ویژه در چند هفته آینده خبر می‌دهند. خبرهای دیگر نیز حکایت از آن دارند که برای رونمایی از سرفیس بوک 2 باید زمان بیشتری در مقایسه با سرفیس پروی جدید منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات