وسترن دیجیتال اولین SSD قابل حمل خود را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
وسترن دیجیتال ظاهرا پذیرفته است که درایو‌های SSD آماده‌اند تا هدایت جریان تازه‌ای از درایو‌هایی با قابلیت حمل و نقل آسان‌تر را به دست بگیرند.
تبلیغات

درایو ذخیره‌سازی SSD جدید وسترن دیجیتال با نام My Passport SSD می‌تواند در اندازه یک فلش کوچک و زیبا، حافظه‌هایی به اندازه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت در اختیار کاربران قرار دهد.

با اینکه این SSD اولین درایو ذخیره‌سازی نیست که می‌تواند به سرعت ۵۱۵ مگابایت برسد؛ در آینده‌ای نزدیک یکی از گزینه‌های جدید و خوب بازار خواهد بود. از دیگر رقیب‌های این SSD می‌توان به مدل T3 سامسونگ اشاره کرد.

SSD جدید وسترن دیجیتال برای درگاه USB نوع C طراحی شده است، از رمزنگاری ۲۵۶ بیت بهره می‌برد و آنقدر محکم است که از سقوط با فاصله ۲ متر جان سالم به در ببرد.

western digital

حافظه SSD که خلاصه‌شده عبارت «Solid State Drive» است، در کمترین زمان توانست جایگزین مناسبی برای هارد دیسک‌های Hard Disk Drive) HDD) شود. در واقع SSD، درایو مبتنی بر حافظه فلش است که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی، برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است. هارد دیسک‌های معمولی (HDD) صفحه‌هایی به نام پلاتر و هد دارند که این هد اطلاعات را از روی صفحه‌ها می‌خواند. بر خلاف آن، هیچ‌کدام از اجزاء داخلی SSD در حال چرخش نیست و صرفا یک حافظه فلش فوق‌العاده محکم و بادوام است. در نتیجه، در اثر سقوط از ارتفاع کاملاً مقاوم است و نسبت به HDD معمولی دوام بیشتری دارد.

از آنجایی‌که مزایای استفاده از SSD فلش قابل توجه هستند، به لحاظ قیمت نیز با هارد دیسک‌های معمولی کاملاً متفاوتند. این نوع درایوها گران‌قیمت هستند و طبعاً لپ‌تاپ‌های مجهز به SSD گران‌تر از نمونه‌های مبتنی بر HDD هستند. با این وجود، SSD هم به لحاظ سرعت عملکرد و هم از نظر میزان مصرف انرژی، به‌مراتب بهتر از HDD است. SSD هم سرعت عملکرد بیشتری دارد و هم برق کمتری مصرف می‌کند و در نتیجه موجب افزایش عمر باتری لپ‌تاپ می‌شود. با این حال از نظر میزان ذخیره‌سازی داده‌ نسبت به HDD ظرفیت کمتری دارد.

البته به دنبال معرفی این SSD از سوی وسترن دیجیتال نباید منتظر تغییر قیمت انقلابی باشید؛ چرا که این ذخیره‌ساز در مدل ۲۵۶ گیگابایتی قیمتی ۱۰۰ دلاری دارد و این قیمت به ترتیب برای مدل‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به ۲۰۰ و  ۴۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات