دوربین 360 درجه شیائومی با لرزشگیر دیجیتال ۶ جهته و گواهی IP67 معرفی شد

جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی شیائومی از دوربین ۳۶۰ درجه‌ می پانورامیک مجهز به دو لنز و قیمت ۲۵۰ دلار، رونمایی کرد.
تبلیغات

پیش از این شیائومی یک اکشن‌کم 4K و یک دوربین بدون آیینه‌ی ۳۳۰ دلاری از زیر برند Yi خود معرفی کرده بود. اکنون این شرکت از یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ با نام می پانورامیک رونمایی کرده است. قیمت این محصول ۱۶۹۹ یوان چین (حدود ۲۵۰ دلار آمریکا) و شامل دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی فیش‌آی است. این لنزها هر کدام زاویه‌ی دید ۱۹۰ درجه‌ای دارند و از سنسور تصویری IMX206 سونی استفاده می‌کنند.

دوربین مورد بحث به یک پردازشگر تصویری Ambarella A12 مجهز شده است که تصاویر را از دو لنز را دریافت و آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند تا نهایتا عکس‌هایی با کیفیت 7K (معادل ۶۹۱۲ در ۳۴۵۶ پیکسل) تولید شود. علاوه بر اینُ نهایت کیفیت فیلم‌برداری این دوربین ۲۳۰۴ در ۱۱۵۲ پیکسل با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.‌‌

دوربین ۳۶۰ درجه‌ی جدید شیائومی از تثبیت‌گر دیجیتال تصویر شش محوره بهره می‌برد. شیائومی مدعی شده است که حتی در شرایط ورزشی سخت می‌توانید با این دوربین، تصاویر و فیلم‌های روان و باکیفیتی ثبت کنید. از دیگر ویژگی‌های دوربین یادشده می‌توان به گواهی آی‌پی ۶۷ اشاره کرد و این یعنی دستگاه مورد بحث در برابر نفوذ آب و گردوغبار تا حدودی مقاوم است. باتری در نظر گرفته‌شده برای این محصول ظرفیتی ۱۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که با هر بار شارژ کامل آن می‌توانید به مدت ۷۵ دقیقه با دوربین کار کنید. این دستگاه همچنین از شبکه‌ی وای‌فای و چهار حالت تصویربرداری پشتیبانی می‌کند و با استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی می‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی آن را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد. وزن این دوربین فقط ۱۰۸ گرم و ابعاد آن ۷۸ در ۶۷.۴ در ۲۴ میلی‌متر است.

در کل می‌توان گفت شیائومی یک دوربین ۳۶۰ درجه خوش قیمت با امکاناتی بسیار خوب تولید کرده است؛ البته با توجه به اینکه اکثر محصولات این کمپانی قیمت بسیار خوبی دارند، تعیین چنین قیمتی برای دوربین مورد بحث چندان دور از انتظار نبود. این دوربین هم‌اکنون در چین قابل خرید است و مشخص نیست که آیا در سایر نواحی جهان هم شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود یا خیر. البته شما در هر صورت می‌توانید دوربین جدید شیائومی را با پرداخت ۷۰ دلار هزینه‌ی اضافه از فروشندگان شخص ثالث خریداری کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات