فرمول یک به دنبال پیشرانه‌ های توربو هیبریدی با ساختاری ساده‌تر و صدایی بلندتر

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نشست تیم‌های فرمول یک در مقر فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی در هفته‌ی گذشته برگزار شد و تیم‌ها در مورد تغییرات اساسی در خودروها به توافق رسیدند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته یک نشست بسیار مهم در مقر فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی در پاریس، با حضور تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات فرمول یک در مورد تغییر در ساختار پیشرانه‌های کنونی برگزار شد.

در این نشست تمامی افراد، ازجمله نمایندگان فدراسیون بین‌المللی، تأمین‌کنندگان مستقل و همچنین صاحب‌امتیازان بخش تبلیغاتی بر سر تغییر در پیشرانه‌های خودروهای فرمول یک به توافق رسیدند. آن‌ها به این موضوع اشاره کردند که مسابقات فرمول یک محلی برای نمایش فناوری‌های موتوراسپرت و همچنین آزمایشگاهی برای توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با خودروهای جاده‌ای است.

پس از آن توجهات به موضوع پیشرانه‌های آتی با قدرتی بیشتر و البته ساختاری ساده‌تر و هزینه‌ی ساخت و تولید کمتر تغییر کرد. موضوع آخر، مسئله‌ی صدای بهتر و بلندتر این پیشرانه‌ها نسبت به نمونه‌های کنونی بود.

مسابقات فرمول 1

ژان تاد، رئیس فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی، اعلام کرد:

من از این روند بسیار خرسندم و واقعیت این است که بسیاری از سهامداران مختلف بر سر یک موضوع برای آینده‌ی این مسابقات هم‌نظر هستند. حالا ما باید دور هم جمع شویم و روی جزئیات دقیق پیشرانه‌ها برای سال ۲۰۲۱ کار کنیم. با این حال ما قدم صحیحی برداشته‌ایم و من نسبت به همکاری برای اتخاذ بهترین تصمیم در مورد آینده‌ی فرمول یک امیدوارم.

FIA تا سال ۲۰۲۰ همچنان از پیشرانه‌های کنونی ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی ۶ سیلندر استفاده خواهد کرد؛ زیرا این پیشرانه‌ها تاکنون به‌خوبی عمل کرده‌اند و باوجود تولید ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، ۳۰ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی دارند. به‌علاوه میزان بازده حرارتی این پیشرانه‌ها به عدد شگفت‌انگیز ۵۰ درصد رسیده است.

این پیشرانه‌ها تا فصل ۲۰۲۰ مسابقات فرمول یک مورد استفاده قرار خواهند گرفت و بعد از آن، تولیدکنندگان اقدام به معرفی پیشرانه‌ای پر صداتر و ساده‌تر خواهند کرد و احتمالاً کیفیت فصل ۲۰۲۱ را بهبود خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات