مایکروسافت اطلاعاتی را که ویندوز 10 جمع آوری می‌کند، اعلام کرد

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بخش اعلامیه حفاظتی خود را بروزرسانی کرده و اطلاعاتی را که در ویندوز 10 از کاربران به دست می‌آورد، رسما اعلام کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت اکنون نزدیک به دو سال است که به نگرانی‌هایی در مورد مسائل حفاظت اطلاعات شخصی کاربران خود پاسخ می‌دهد و حالا به نظر می‌رسد این شرکت به نتیجه‌ای نهایی برای اعلام رسمی آن رسیده است.

تری میرسون، رئیس بخش ویندوز مایکروسافت، در پست وبلاگی گفته است:

برای اولین بار لیست کامل از اطلاعات تشخیصی کاربران در سطح ابتدایی را منتشر کرده‌ایم. ما همچنین خلاصه‌ای از اطلاعاتی که از کاربران خود در سطح ابتدایی و کامل تشخیص می‌دهیم نیز با جزییات اعلام کرده‌ایم. تیم ما همچنین با پشتکار از زمان بروزرسانی Anniversary در حال کار بوده است که میزان اطلاعات ضروری مورد نیاز در سطح پایه‌ای را از کاربران دستگاه‌های ویندوز 10 دریافت کند تا این دستگاه‌ها همچنان بروز و امن باقی بمانند.

در آخرین بروزرسانی ویندوز 10 با نام Creators Update که از هفته آینده منتشر خواهد شد، کاربران می‌توانند میزان اطلاعاتی که مایکروسافت در اختیار خواهد داشت در دو سطح پایه‌ای یا کامل انتخاب کنند. ردموندی‌ها میزان اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ویندوز 10 را از طریق وب‌سایت TechNett منتشر کرده‌اند و همچنین قرار است در آینده‌ای نزدیک اطلاعات بیشتری در این باره منتشر شود.

privacy

البته آزمایش اصلی در مورد اطلاعاتی که در این اسناد منتشر شده است، در عمل انجام خواهد شد. چندی پیش داستان‌هایی در مورد کی‌لاگر‌های پیش‌فرض در ویندوز ۱۰ شنیده می‌شد و همچنین نگرانی‌هایی مشابه درباره بخش‌های گیمینگ و نسخه‌های پشتیبانی‌کننده از تبلیغات Solitaire منتشر شد.

فرانسه اخیرا به مایکروسافت دستور داده بود که دست از پیگیری کاربران خود در ویندوز 10 بردارد و اتحادیه اروپا نیز هشدار داده بود که حتی با بروزرسانی Creators ویندوز ۱۰ نیز همچنان نگرانی‌های امنیتی کاربران پابرجا است. حال باید دید با توجه به اسناد و سطح‌بندی دسترسی مایکروسافت به اطلاعات کاربران، موضع اتحادیه اروپا در مورد مایکروسافت تغییر خواهد کرد یا خیر. مایکروسافت امیدوار است ابر بی‌اعتمادی بر سر دسترسی‌های امنیتی اطلاعات کاربران در ویندوز ۱۰ بالاخره با این تغییر‌ها از بین برود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات