گلکسی اس 8 بهار ۲۰۱۷ رکورد سوددهی در تاریخ فعالیت سامسونگ را جابه‌جا می‌کند

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برآوردها نشان از این دارند که سامسونگ به مدد گلکسی اس 8 در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ با سود ۱۱ میلیارد دلاری رکوردشکنی می‌کند.
تبلیغات

موسسه‌ی IBK Invest & Securities با انتشار گزارشی اعلام کرده است که سامسونگ الکترونیکس در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، به مدد گلکسی اس ۸ از نظر سوددهی رکوردشکنی خواهد کرد؛ به‌طوری‌که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این کمپانی موفق خواهد شد میزان سوددهی خود را حدود ۴۹ درصد افزایش دهد و به رقم ۱۱ میلیارد دلار برساند. بالاترین سود عملیاتی ثبت‌شده برای سامسونگ طی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۳ و پس از عرضه‌ی گلکسی اس ۴ با رقم ۹.۱ میلیارد دلار ثبت شده است.

در کنار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس که از محصولات برتر این کمپانی کره‌ای هستند، عوامل دیگری را نیز باید در بالا بردن سود عملیاتی این کمپانی دخیل دانست که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تقاضای بالا برای حافظه‌ی 3D NAND این کمپانی اشاره کرد. این حافظه‌ها در سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین کسب و کار تولید پنل‌ OLED سامسونگ نیز به‌ لطف استفاده‌ی اپل از این پنل در آیفون ۸ و سفارش بیش از ۷۰ میلیون پنل OLED، از دیگر عواملی است که رشد سوددهی سامسونگ را تحت تأثیر قرار داده است. بازسازی بخش تولید گوشی‌ هوشمند سامسونگ در کنار عواملی که به آن‌ها اشاره کردیم، در مجموع باعث خواهد شد سود عملیاتی سامسونگ در سال جاری افزایش ۶۹ درصدی داشته باشد و رشد ۱۴ درصدی درآمد در مقایسه با سال گذشته رقم خواهد خورد.

بخش تولید تراشه‌های سامسونگ طی سال ۲۰۱۷، در مجموع سود عملیاتی ۲۴ میلیارد دلاری برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد؛ حال آنکه بخش تولید پنل‌های تصویری سودی نزدیک به ۶ میلیارد دلار عاید سامسونگ می‌کند. همچنین باید به درآمد تقریبا ۳ میلیارد دلاری لوازم خانگی سامسونگ اشاره کرد. بخش موبایل سامسونگ بر اساس برآوردهای انجام‌شده، در سال ۲۰۱۷ سود عملیاتی ۱۲ میلیارد دلاری عاید این کمپانی می‌کند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که سوددهی بخش تولید گوشی‌ هوشمند و همچنین تراشه‌ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ شاهد رشد بالایی خواهد بود. به گفته‌ی کیم یونگ وو، تحلیل‌گر موسسه‌ی IBK، حدود ۹۵ درصد از تراشه‌های حافظه‌ی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، ساخت سامسونگ است. سامسونگ پیش‌بینی کرده که فروش اولیه‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در مقایسه با نسل پیش بالا باشد و از این‌رو موجودی اولیه گوشی هوشمند خود را دو برابر سال پیش تأمین کرده است. سامسونگ گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ را روز جمعه منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات