سرمایه گذاری نافرجام سامسونگ برای تعبیه سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس ۸

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ برای تعبیه سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس ۸ سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است.
تبلیغات

شاید تنها جنبه‌ی منفی طراحی دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در بخش پشتی این دو محصول است. با توجه به این سبک طراحی، اگر یکی از این دو دستگاه را در اختیار داشته باشید، مطمئنا انگشت شما بارها به‌اشتباه روی لنز دوربین قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب همیشه با یک لنز لکه‌دار مواجه خواهید بود. اما چرا سامسونگ تصمیم گرفت سنسور اثر انگشت را در کنار دوربین قرار دهد؟

گزارش جدیدی از جانب The Investor منتشر شده است که بر اساس، کمپانی سامسونگ سرمایه‌ی زیادی به شرکت سیناپتیکز تزریق کرد تا سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، به‌موقع آماده شود. این یعنی سامسونگ تصمیم داشت سنسور اثر انگشت را در زیر نمایشگر Infinity دو پرچم‌دار جدید خود قرار دهد تا باز کردن قفل دستگاه با استفاده از این سنسور آسان‌تر باشد. اما بر اساس گزارش مورد بحث، باوجود سرمایه‌گذاری قابل توجه سامسونگ، کمپانی سیناپتیکز موفق نشد این سنسور را در زمان مقرر برای تولید انبوه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس آماده کند. در نتیجه سامسونگ مجبور شد جایگاه سنسور اثر انگشت پرچم‌داران جدید خود را به بخش پشتی آن‌ها منتقل کند.

یکی از منابع نزدیک به The Investor در این رابطه این‌گونه توضیح داده است: «سامسونگ در سال گذشته منابعی به بخش تکنولوژی‌های جدید سیناپتیکز تزریق کرد اما نتیجه‌ی کار رضایت‌بخش نبود. با توجه به نبود زمان کافی، این کمپانی نهایتا در لحظات پایانی تصمیم گرفت سنسور اثر انگشت را به‌جای تعبیه آن در دکمه‌ی هوم به بخش پشتی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس منتقل کند.» علاوه بر این، یکی از منابع نزدیک به سامسونگ در گفتگو با یکی از رسانه‌های کره‌ای اعلام کرد که تولید سنسورهای شفاف کار بسیار سخت و دشواری است.

چند روز قبل تصاویری از نمونه‌های اولیه‌ی گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ پلاس با دوربین دوگانه‌ی پشتی فاش شد که در کنار آن خبری از سنسور اثر انگشت نبود. علاوه بر این پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ از دوربین‌های دوگانه نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه می‌توان حدس زد که سامسونگ برنامه‌هایی برای استفاده از دوربین دوگانه‌ی پشتی در گلکسی اس ۸ پلاس داشته؛ اما به توجه به مشکلات به وجود آمده برای سنسور اثر انگشت این گوشی و با در نظر گرفتن اینکه این غول کره‌ای مجبور شد سنسور یادشده را به بخش پشتی منتقل کند، از تصمیم خود صرف‌نظر کرده است، چراکه در این شرایط جایگاه باتری و قطعه مربوط به شارژ بی‌سیم نیز تحت تأثیر قرار می‌گرفت.

بنا به گزارش‌های مختلف، به نظر می‌رسد اپل نیز اکنون در حال انجام فعالیت‌هایی برای ساخت سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر است. این اقدام می‌تواند به کاهش حاشیه‌های گوشی‌های بعدی این کمپانی کمک زیادی کند. اگر شرکت اپل یک آیفون با این تکنولوژی تولید کند، مسلما شرایط برای سامسونگ سخت‌تر خواهد شد. در حال حاضر گفته می‌شود شرکت چینی Goodix و شرکت کره‌ای CrucialTec در حال کار روی سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر هستند و نمونه‌هایی از این فناوری را در کنگره‌ی جهانی موبایل به نمایش گذاشته‌اند. درهرحال هنوز هیچ برنامه‌ی زمانی مشخصی برای عرضه‌ی این نوع سنسورها به‌صورت گسترده اعلام نشده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات