قایق هیبریدی تویوتا در طول مسابقات المپیک ۲۰۲۰ آزمایش خواهد شد

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا به دنبال ساخت یک قایق هیبریدی است که در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به کمک دولت ژاپن می‌آید.
تبلیغات

تویوتا تنها به امر تولید خودروهای هیبریدی نمی‌پردازد. این شرکت دست به ساخت یک قایق الکتریکی هیبریدی زده که هنوز در مرحله‌ی مطالعه است و برای استفاده در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ به دولت ژاپن تحویل داده خواهد شد.

این خودروساز مدعی شده این اولین قایق تفریحی ژاپنی است که با سیستم «هیبریدی موازی» کار می‌کند. یک سیستم هیبریدی موازی به معنای داشتن پیشرانه‌ای گازی و الکتریکی برای تأمین قدرت است.

در این مورد به‌خصوص، این قایق توانایی تولید ۲۵۶ اسب بخار قدرت با پیشرانه‌ی گازی و ۴۸ اسب بخار قدرت با موتور الکتریکی دارد. باتری این موتور خیلی بزرگ نیست و می‌تواند از ظرفیت ۱۱ کیلوواتی خود، ۳۰۴ ولت انرژی به موتور انتقال دهد. این رقم تقریباً ۱.۵ برابر ظرفیت باتری تویوتا پریوس پرایم است.

تویوتا در حال استفاده از این قایق به‌منظور مطالعه در مورد عملی شدن قایق‌های هیبریدی است که از جولای ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۲۱ در توکیو به آب انداخته خواهند شد. بخشی از این مطالعه شامل قرض دادن این قایق به کلان‌شهر توکیو است. از این قایق در تعمیر و نگهداری و برگزاری تورهای آبی در بندر توکیو استفاده می‌شود. این قایق همچنین نقشی مهم در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت و در بازی‌های المپیک و پارالمپیک این سال حضور خواهد یافت.

این مطالعه نشان خواهد داد که آیا قایق‌های هیبریدی ارزش کافی برای ساخته شدن دارند؟ دولت توکیو نیز به دنبال جمع‌آوری اطلاعات در مورد عملکرد و راحتی این قایق‌ها برای تویوتا خواهد بود. پیشرانه‌های الکتریکی آلودگی و صدای کمتری تولید می‌کنند و ازنظر مصرف سوخت نیز بهینه هستند؛ اما آیا این عوامل برای تولید آن‌ها کافی به نظر می‌رسد؟ پاسخ به این سؤال دشوار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات