وبگرد: تاریخچه تصویری سیستم عامل iOS

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
iOS یکی از بهترین و در عین حال خاص‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایل است. در وبگرد امروز تاریخچه‌‌ی این سیستم‌ عامل را مرور می‌کنیم.
تبلیغات

حالا که روزبه‌روز به رونمایی از دهمین آیفون اپل نزدیک می‌شویم، بد نیست نگاهی به گذشته سیستم عامل آن که در ابتدا الگویی از سیستم عامل مک بود نگاهی داشته باشیم.

استیو جابز در ژوئن ۲۰۰۷ برای اولین بار گوشی انقلابی اپل را معرفی کرد. این گوشی به سیستم‌ عامل نه‌چندان بهینه‌ای مجهز بود که در بخش‌های بسیار زیادی مشکل داشت. البته همین سیستم عامل برای لمس انگشتان بهینه‌ شده بود که مزیت آیفون نسبت به سایر گوشی‌های موجود در بازار به شمار می‌رفت؛ اما در آن زمان این سیستم عامل از امکانات بسیار کمی نسبت به نسخه دهم خود برخوردار بود.

در نسخه دوم از iOS بود که اپل تصمیم گرفت کیت مخصوص توسعه‌دهندگان را منتشر کند تا باقی توسعه‌دهندگان خارج از سیستم شرکت اپل نیز بتوانند برای این سیستم‌ عامل تازه اپلیکیشن بسازند. همچنین در این نسخه بود که فروشگاه App Store کار خود را برای میزبانی اپلیکیشن‌های بیشتر شروع کرد.

iOS

نسخه سوم برای اینکه بتواند با نمایشگر بسیار بزرگ‌تر آیپد بهینه باشد، تغییرات زیادی کرد و ویژگی‌های کلیدی مثل کپی/پیست یا جستجوی اسپات‌لایت و کنترل صوتی به آن اضافه شد.

ios-history

اگر بخواهیم برشی در تاریخ این سیستم عامل بزنیم و به روز‌های کنونی iOS نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اپل طی این ۱۰ سال iOS را زیبا‌تر، بهینه‌تر، بازتر و پر از امکانات مختلف کرده و توانسته است آن را در تقابل با اندروید، یک سیستم بهینه و کاربردی نگه دارد. در وب‌سایت زیر می‌توانید تاریخچه‌ای تصویری از سیر تحولات iOS از نسخه اولیه تا زمان حال را مشاهده کنید.

برای استفاده از این وب‌سایت به Git-tower مراجعه کنید.

وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را برای معرفی در بخش وبگرد به آدرس webgard@zoomit.ir ارسال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات