آمازون محصولی برای رقابت با مایکروسافت آفیس عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد آمازون قصد دارد با راهکار جدید خود بسته‌ی نرم‌افزاری جدیدی برای رقابت با مایکروسافت آفیس عرضه کند.
تبلیغات

امروز خبری منتشر شد که حکایت از فاز جدید رقابت آمازون و مایکروسافت دارد. براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده hsj، آمازون قصد دارد بسته‌ی نرم‌افزاری خود را برای رقابت با بسته‌های نرم‌افزاری تجاری گوگل و مایکروسافت توسعه دهد.

وب‌سایت The Information در این زمینه نوشته است که آمازون روی روش‌هایی کار می‌کند تا بتواند بسته‌ی نرم‌افزاری و کاربردی خود را تولید کند و یکی از راه‌های تحقق این موضوع، توسعه‌ی ظرفیت‌های دو راهکار موجود به نام اپلیکیشن تقویم WorkMail و سرویس ذخیره‌سازی WorkDocs است.

علاوه بر این، آمازون به دنبال گزینه‌هایی است که بتواند مجموعه‌ای از ابزار اضافه شامل اپلیکیشن‌های مربوط به اسناد و برنامه‌های مشابه اکسل توسعه دهد تا در نهایت با ایجاد یک بسته‌ی نرم‌افزاری کامل و پر قابلیت، بتواند مشتریان تجاری را هدف قرار دهد.

اپلیکیشن‌های ویدیو کنفرانس نیز می‌تواند در این بسته‌ی نرم‌افزاری گنجانده شود تا افرادی که با این سیستم آشنایی دارند، بتوانند از آن استفاده کنند.

در حالی که پیشرفت و توسعه در این بخش برای آمازون اهمیت ویژه‌ای دارد، بی‌تردید این کمپانی مسیر دشواری در پیش‌رو دارد؛ چرا که باید در مقابل انتقاداتی بایستد که در دو سال اخیر به دلیل تأخیر در بروزرسانی و افول تدریجی نسبت به رقبا متوجه آمازون بوده است.

اجرای ابزارهای کاربردی روی سرویس‌های ابری

گوگل و مایکروسافت با بسته‌های نرم‌افزاری خود در این بخش، سهم زیادی دارند و در نتیجه آمازون نیز باید با ارائه‌ی گزینه‌های جذاب خود مانند پیاده‌سازی مبتنی بر سرویس AWS AppStream بتواند مشتریان را جذب کند.

این تصمیم به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند اپلیکیشن‌های دسکتاپ را به کمک AWS روی دستگاه سازگار با HTML5 اجرا کنند که مانند آفیس 365 مایکروسافت، شانس آمازون را برای عرضه‌ی بسته‌ی نرم‌افزاری کاربردی روی دستگاه‌های مختلف نظیر کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند افزایش می‌دهد.

تمامی اپلیکیشن‌هایی که روی AppStream اجرا می‌شوند، مبتنی بر سرویس ابری هستند؛ در نتیجه به توان پردازشی زیاد در دستگاه مورد نظر نیازی ندارد و تمامی منابع از جمله فضای ذخیره‌سازی توسط آمازون فراهم می‌شود.

نیازی نیست اشاره کنیم که گزینه‌های زیادی برای ورود به تجارت بسته‌های نرم‌افزاری پیش‌روی آمازون وجود دارد؛ ولی نحوه‌ی اجرا و زمان تحقق این برنامه از سوی آمازون اهمیت زیادی دارد.

در حال حاضر، بازار سرویس‌های کاربردی و شرکتی برای گوگل و مایکروسافت اهمیت ویژه‌ای دارد و مالک ویندوز در گزارش‌های سه‌ماهه‌ی خود از افزایش سهم بازار خبر می‌دهد. در حال حاضر مایکروسافت ۲۳.۱ میلیون مشترک آفیس 365 دارد و در سه‌ماهه‌ی گذشته توانسته است ۵۴ درصد افزایش درآمد داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات