ارزش بازار اپل در فصل اول ۲۰۱۷، ۱۴۴ میلیارد دلار افزایش یافت

سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با ورود به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، محاسبات نشان از این دارند که ارزش بازار اپل در طول فصل اول سال جاری میلادی بیش از ۱۴۴.۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.
تبلیغات

سرمایه‌گذاران و سهامداران اپل در اولین روزهای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ اوقات خوشی پشت سر می‌گذارند؛ چراکه این کمپانی بهترین فصل خود را در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ طی پنج سال اخیر گذرانده است. بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، ارزش بازار اپل طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۴۴.۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده که نشان از افزایش ۲۴ درصدی دارد. تقاضای بالا برای آیفون‌های اپل را باید یکی از اصلی‌ترین دلایلی خواند که ارزش هر سهم این کمپانی و در نتیجه ارزش کل اپل را افزایش داده است. همان‌طور که می‌دانید، اپل با انتشار گزارش مالی پاییز ۲۰۱۶ نشان داد که در طول سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۸.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده است و از این‌رو رشد منفی فروش آیفون را که در سال ۲۰۱۶ گریبان این کمپانی را گرفته بود، پایان داده است.

۳۱ ژانویه ۲۰۱۷، ساعاتی پیش از انتشار گزارش مالی اپل برای پاییز ۲۰۱۶، ارزش هر سهم از این کمپانی به قیمت ۱۲۱.۳۵ دلار معامله می‌شد. گزارش مالی اپل پس از تعطیلی تالارهای بورس منتشر شد. ساعاتی پس از انتشار گزارش مالی اپل و آغاز به کار تالارهای بورس، ارزش هر سهم این کمپانی با افزایش ۶.۱ درصدی و ۷.۴ دلاری به بیش از ۱۲۸.۷۵ دلار رسید. جمعه، آخرین روز زمستان ۲۰۱۷، ارزش هر سهم با نرخ ۱۴۳.۶۶ دلار معامله شد. در واقع ارزش هر سهم اپل طی دو ماه اخیر بیش از ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است.

با وجود افزایش ارزش هر سهم کمپانی، اپل دوباره به باارزش‌ترین کمپانی جهان تبدیل شده است. ارزش بازار اپل با احتساب آخرین نرخ هر سهم این کمپانی به بیش از ۷۵۳.۷ میلیارد دلار رسیده است. باید دید با آرام گرفتن موج آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس که فروش رؤیایی ۷۸.۳ میلیون دستگاه را در پاییز ۲۰۱۶ رقم زد، اپل در سال ۲۰۱۷ با عرضه‌ی آیفون ۸ چگونه عمل خواهد کرد. کاپرتینویی‌ها در نظر دارند در سپتامبر سال ۲۰۱۷، نسل جدید آیفون خود را با چاشنی نسخه‌ی مخصوص دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون راهی بازار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات