ارزش بیت کوین به بالاترین مقدار خود رسید

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش بیت‌کوین و اتر به بالاترین میزان خود در تاریخ تبادل ارز دیجیتال رسیده است.
تبلیغات

پول‌ رمزنگاری شده یا همان ارز دیجیتال که در مدیریت‌ آن‌، تکنیک‌های رمزنگاری به کار می‌رود و داد و ستد آن‌ به‌طور مستقل از بانک‌های مرکزی انجام می‌شود گزینه‌ای محبوب در میان کاربرانفضای مجازی به‌حساب می‌آید. به‌تازگی ارزش بیت کوین و اتر (Ether)، دو مورد از ارزهای رایج و محبوب در این بازار، به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است.

بر اساس شاخص قیمت ارائه‌شده توسط وب‌سایت Coindesk، در حال حاضر یک بیت کوین را می‌توانید با قیمت ۱۳۴۳ دلار خریداری کنید. به این ترتیب، ارزش هر بیت کوین در یک هفته گذشته، شش درصد و در یک ماه گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر اتر ۶۴.۰۴ دلار قیمت دارد که این رقم، افزایش ۲۴ درصدی ارزش واحد این ارز دیجیتال را در یک هفته گذشته نشان می‌دهد.

از آنجا که بسیاری از کاربران به مبادله بیت کوین در مقابل اتر اقدام می‌کنند، تغییرات قیمت اتر تا حدودی به نوسانات قیمت بیت‌کوین وابسته است. البته با این منطق هم نمی‌توان افزایش چشمگیر ارزش اتر را توجیه کرد.

بیت کوین همچنان با چالش‌های زیادی در مرحله پیاده‌سازی و اجرا در ابعاد وسیع دست و پنجه نرم می‌کند. به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان این پول مجازی هنوز نتوانسته‌اند بر راهکاری نهایی برای بهینه‌سازی پروتکل بیت کوین به توافق برسند؛ بهینه‌سازی که به بهبود سرعت مبادلات و کاهش هزینه آن‌ برای کاربران منجر خواهد شد. در نتیجه این اختلاف نظر، شاهد افزایش قیمت و کاهش سرعت دریافت و ارسال بیت کوین‌ هستیم.

با تمام این توضیحات، نکته قابل توجه دیگری هم در این افزایش قیمت وجود دارد. آن‌طور که از شواهد امر پیدا است، وقتی خبر ناخوشایندی در ابعاد جهانی منتشر می‌شود، قیمت‌ها به‌یک‌باره اوج می‌گیرند. به‌عنوان مثال، در صورتی که دونالد ترامپ توئیتی با محوریت کره شمالی منتشر کند، شانس بالا رفتن ارزش پول‌ رمزنگاری شده افزایش خواهد یافت.

در طرف مقابل، رویدادهایی نظیر اعلام نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه  منجر به کاهش شدید و البته لحظه‌ای قیمت این ارزها شد. در این انتخابات، لوپن در جایگاه دوم قرار گرفت که نشانه‌ای مثبت برای بازار ارزهایی نظیر دلار و یورو به‌حساب می‌آید. با وجود این، با گذشت زمان، باز هم ارزش این ارزهای دیجیتال اوج گرفت.

باید اعتراف کرد که پیش‌بینی تغییرات احتمالی در این سطح از بازار همچنان دشوار است؛ تغییراتی که تا حد زیادی به سیاست‌های کلان اقتصادی در کشور چین هم وابسته‌اند. در شرایطی که نگرانی‌های زیادی در خصوص چشم‌اندازهای سیاسی در ابعاد جهانی وجود دارد، پول رمزگذاری شده می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری امن باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات