نتیجه نظرسنجی: تلگرام، تاثیرگذارترین پلتفرم ارتباطی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
ابتدای هفته‌ی جاری از شما کاربران زومیت در مورد تأثیرگذارترین پلتفرم ارتباطی بر انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری پرسیدیم و حال به بررسی نتایج می‌پردازیم.
تبلیغات

با آغاز مناظره‌های دوره‌ی دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری، به بررسی نتایج آخرین نظرسنجی زومیت می‌پردازیم که در آن از شما کاربران خواسته بودیم نظر خود را در مورد تأثیرگذارترین پلتفرم مورد استفاده در انتخابات با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در پاسخ به سؤال نظرسنجی، گزینه‌های مختلفی برای پاسخ در نظر گرفته بودیم که تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و لاین بودند. هرچند تعداد کاربران هر یک از سرویس‌های مورد نظر در کشورمان تفاوت چشمگیری دارد؛ اما رسالت شماری از سرویس‌ها دقیقا با خبررسانی همسو است، حال آنکه در کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند.

در نظرسنجی این هفته‌ی زومیت ۲۹۲۷ نفر شرکت کرده بودند و نزدیک به ۷۱.۱ درصد از آن‌ها، تلگرام را به‌عنوان تأثیرگذارترین پلتفرم در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده‌اند. اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و لاین با ۱۹، ۷، ۲ و یک درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هرچند از نظر کاربران زومیت، تلگرام به‌عنوان تأثیرگذارترین رسانه بر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم انتخاب شده است؛ اما به‌جرئت می‌توان گفت که توییتر از نظر شکل پشتیبانی از هشتگ و قابلیت دسترسی به توییت‌ها یا نقطه نظرات کاندیداها در کنار مخالفان و موافقان هر کاندیدا، گزینه‌ی بهتری است و اغلب اصحاب رسانه نیز از توییتر برای بیان نظرات خود استفاده می‌کنند؛ هرچند تعداد بالای کاربران تلگرام باعث می‌شود هر یک از خبرگزاری‌ها و کاندیداها برای دسترسی به مخاطبان خود، کانال تلگرامی نیز ایجاد کنند که البته این ارتباط به‌صورت یک‌طرفه است. شاید بتوان مسدود بودن توییتر را یکی از عوامل اصلی عدم استقبال از این سرویس خواند؛ هر چند ساعاتی پیش، سرویس‌ لایو اینستاگرام نیز به صف سرویس‌های مسدودشده در کشور پیوست.

نظرسنجی زومیت
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات