گزارش مالی سامسونگ در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷: بالاترین سود کسب‌شده از سال ۲۰۱۳

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ سامسونگ با کسب سود عملیاتی ۸.۷ میلیارد دلاری برای این کمپانی، بهترین فصل مالی را از سال ۲۰۱۳ رقم زد.
تبلیغات

ماه گذشته، سامسونگ پیش‌بینی خود از عملکردش طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. براین اساس، کره‌ای‌ها انتظار داشتند در زمستان ۲۰۱۷، سود عملیاتی ۹ میلیارد دلاری کسب کنند. حال سامسونگ پس از انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷، نشان داده که پیش‌بینی‌هایش چندان نادرست نبوده است.

بر اساس گزارش مالی سامسونگ، این کمپانی موفق شده است طی سه‌ماهه‌ی منتهی به بهار، سود عملیاتی ۸.۷ میلیارد دلاری به جیب بزند. درآمدکره‌ای‌ها نیز طی سه‌ماهه‌ی اول بیش از ۴۴.۷ میلیارد دلار ثبت شده است. سامسونگ با کسب سود عملیاتی ۸.۷ میلیارد دلاری، رکوردشکنی کرده است؛ چراکه آمار جدید، بهترین عملکرد مالی سامسونگ برای فصل زمستان در کل تاریخ کمپانی است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که درآمد سامسونگ موبایل، از نظر درآمدزایی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ روندی نزولی داشته است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سامسونگ به دلیل کاهش فروش پرچم‌دارانش در زمستان، در بخش موبایل شاهد رکود بوده است. دلیل اصلی سوددهی بالای سامسونگ را باید در بخش تولید پنل‌ نمایشگر و همچنین بخش تولید تراشه‌ی این کمپانی جستجو کرد.

کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند که عرضه‌ی تبلت‌های این کمپانی کاهش یافته است، اما  فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ با افزایش همراه شده؛ حال آنکه پایین بودن عرضه‌ی پرچم‌داران سامسونگ، درآمدزایی این بخش را کاهش داده است. افزایش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند رده پایین و میان رده را باید دلیلی خواند که در کنار رونمایی از سری گلکسی A 2017، باعث شده است سامسونگ شاهد افزایش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندش باشد. همان‌طور که اشاره کردیم، سوددهی سامسونگ با کاهش روبه‌رو شده که دلیل اصلی آن، کاهش فروش گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به‌عنوان پرچم‌داران سال ۲۰۱۶ این کمپانی کره‌ای است.

سامسونگ در پی آن است تا با افزایش فروش گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار نسل جدید خود با نام گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، عملکرد بخش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندش را بیش از پیش بهبود بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات