تعداد کاربران آمریکایی آمازون پرایم به ۸۰ میلیون رسید

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی CIRP، تنها در کشور آمریکا ۸۰ میلیون کاربر از سرویس آمازون پرایم استفاده می‌کنند.
تبلیغات

در چند سال گذشته، آمازون از راهکارهای متفاوتی استفاده کرده است تا کاربران را به استفاده از سرویس پرایم ترغیب کند. حالا به نظر می‌رسد این سیاست‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و تلاش‌ مسئولان این شرکت به بار نشسته است.

به این منظور، می‌توانیم به گزارش جدید مؤسسه تحقیقاتی CIRP استناد کنیم که بر اساس آن، تعداد کاربران آمریکایی سرویس پرایم آمازون به ۸۰ میلیون نفر رسیده است. این رقم، دو برابر آمار اعلام‌شده در سال ۲۰۱۵ است.

همان‌طور که می‌دانید، آمازون سیاست‌های بسته و محافظه‌کارانه‌ای در خصوص ارائه آمار و ارقام مرتبط با دستاورد سرویس‌های مختلف خود دارد و در حال حاضر مجبوریم به گزارش‌هایی مشابه با آنچه توسط CIRP منتشر شده است، اکتفا کنیم. البته این احتمال وجود دارد که در ادامه، جف بزوس، مدیرعامل آمازون هم اطلاعات مختصری در این خصوص ارائه دهد.

بر اساس مطالعات CIRP، کاربران آمریکایی سرویس آمازون پرایم، به‌طور متوسط سالیانه ۱۳۰۰ دلار برای خرید از این غول دنیای تجارت الکترونیک هزینه می‌کنند. در مقام مقایسه، خرید از آمازون برای دیگر کاربرانی که از سرویس پرایم استفاده نمی‌کنند چیزی حدود ۷۰۰ دلار در سال تخمین زده شده است.

سرویس آمازون پرایم که در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شده است، خدمات متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله این خدمات می‌توان به ارسال سریع و رایگان مرسوله‌های خریداری‌شده توسط کاربران و دسترسی به هزاران عنوان فیلم، نمایش تلویزیونی، قطعه موسیقی و حتی کتاب الکترونیکی اشاره کرد.

 در آوریل سال ۲۰۱۶، آمازون این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا به ازای هرماه استفاده از سرویس پرایم، ۱۰.۹۹ دلار هزینه پرداخت کنند. تا پیش از این، کاربران تنها گزینه پرداخت ۹۹ دلار در سال را پیش رو داشتند. گزینه پرداخت ماهیانه اگرچه در بلندمدت هزینه بیشتری به کاربران تحمیل خواهد کرد؛ اما به راهکاری محبوب تبدیل شده است. بر اساس تخمین‌ه، در حال حاضر ۲۶ درصد از کاربران آمازون پرایم از طرح پرداخت ماهیانه استفاده می‌کنند.

CIRP تأکید کرده است که آمار و ارقام جدید این شرکت، کاربرانی که در طرح پرداخت ماهیانه شرکت کرده‌اند و حتی عضویت‌های دانش‌آموزی را که با پرداخت هزینه سالیانه کمتر به ثبت رسیده‌ان، در بر می‌گیرد. بر اساس گزارش CIRP، حساب‌های دانش‌آموزی حدود ۱۰ درصد از مجموع عضویت‌های سرویس‌ پرایم را تشکیل می‌دهند.

بررسی‌های انجام‌شده حکایت از آن دارند که نرخ ثبت‌نام‌های جدید سرویس پرایم تا حدودی روند نزولی به خود گرفته است. موضوعی که از نظر جاش لوئیتز از اعضای تیم پایه‌گذاری شرکت CIRPP، امری طبیعی به نظر می‌رسد. لوئیتز در این خصوص می‌گوید:

اگرچه انتظار می‌رود در نتیجه محدودیت‌های معمول، شاهد ثبت رشدی آرام‌تر در تعداد کاربران سرویس‌ پرایم باشیم؛ اما نباید فراموش کرد که آمازون سه‌ماهه مالی موفقی پشت سر گذاشته است. میزان عضویت کاربران در سرویس پرایم، در سه‌ماهه اخیر ۸ درصد افزایش داشته است. این رقم در مقایسه با رشد ۷ درصدی به ثبت رسیده در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۱۶ قرار می‌گیرد.  
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات