فورد از نخستین خودروی پلیس هیبریدی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی خودروسازی فورد برای اولین بار از یک خودروی پلیس با پیشرانه‌ی هیبریدی رونمایی کرد.
تبلیغات

فورد از نخستین خودروی هیبریدی مخصوص نیروهای پلیس رونمایی کرد؛ این خودرو قابلیت شرکت در عملیات تعقیب و گریز هم دارد. رونمایی از خودروی پلیس هیبریدی در دو شهر لس‌آنجلس و نیویورک انجام شد؛ خودرویی که بخشی از سرمایه‌گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری فورد برای توسعه‌ی محصولات الکتریکی برای بازار جهانی است. این خودرو بر اساس مدل هیبریدی فورد فیوژن توسعه داده شده که یک سدان سایز متوسط است و از یک پیشرانه‌ی بنزینی چهار سیلندر به حجم ۲ لیتر بهره می‌برد که با سیکل احتراق اتکینسون کار می‌کند و به یک موتور الکتریکی متصل شده است. خودروی مورد بحث قادر است تنها با اتکا به نیروی الکتریکی، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

فورد فیوژن

خودروی هیبریدی پلیس قادر است از باتری لیتیوم - یونیِ مجموعه‌ی هیبریدی خود، برای تأمین انرژی سایر سیستم‌های الکتریکی خودرو نیز استفاده کند که چنین موردی سبب کاهش مصرف سوخت این خودرو به میزان ۱ لیتر در هر ساعت خواهد شد. طبق اعلام فورد، این خودرو در مقایسه با مدل ۶ سیلندر تاروس کم‌مصرف‌تر است و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند؛ اما مصرف سوخت ترکیبی مدل تاروس شش سیلندر، ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. فورد مدعی است که هدف این شرکت ایجاد ناوگانی از خودروهای پاک و امن در شهر لس‌آنجلس است که به لطف استفاده از فناوری‌های جدید میسر خواهد شد و تاکنون نیز استقبال خوبی از این طرح شده است.

به گفته‌ی چارلی بک، مدیر دپارتمان پلیس لس‌آنجلس، خودروهای گشتی پلیس تنها خودرو نیستند بلکه دفتر کار این مأموران محسوب می‌شوند؛ بنابراین نه‌تنها انتظار داریم این خودروها دوستدار محیط زیست باشند؛ بلکه باید از توانایی کافی برای مبارزه با جرایم در مناطق شهری نیز برخوردار باشند.

فورد فیوژن

سفارش خودروی پلیس هیبریدی فورد از بهار امسال آغاز خواهد شد و خودروها از تابستان آماده‌ی تحویل می‌شوند. فورد در راستای توسعه‌ی محصولات هیبریدی و الکتریکی خود، قصد دارد مدل‌های هیبریدی موستانگ و F-150 پیکاپ را نیز تولید کند و همچنین تصمیم دارد یک خودروی شاسی‌بلند تمام الکتریکی در آینده‌ای نزدیک به بازار معرفی کند. این خودروی شاسی‌بلند بر اساس تخمین‌ها با هر بار شارژ توانایی طی کردن مسافتی به میزان تقریبی ۵۰۰ کیلومتر را خواهد داشت و در بازارهای آسیا، اروپا و امریکای شمالی عرضه خواهد شد. فورد همچنین برنامه‌هایی برای تولید یک خودروی الکتریکی با قابلیت رانندگی خودکار در سر دارد تا برای استفاده در بخش حمل و نقل شهری مورد استفاده قرار گیرد؛ ضمن اینکه در آینده سرمایه‌گذاری‌هایی روی سیستم‌های شارژ بی‌سیم نیز صورت خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات