استفاده بهینه از تکنولوژی های خودران توسط تیم خودروی آمازون

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش وال استریت ژورنال، تیم آمازون درصدد است تکنولوژی خودروهای خودران را تا آنجا که می‌تواند بهبود ببخشد.
تبلیغات

تا امروز کمپانی‌های مختلفی وارد حوزه‌ی خودروهای خودران شده‌اند. وال‌استریت ژورنال گزارش کرده است که آمازون نیز تیمی اختصاصی برای تکنولوژی خودروی بدون راننده دارد؛ ولی به نظر می‌رسد کار آن‌ها کمی با دیگران متفاوت است. این تیم قرار نیست خودرو یا کامیون بدون راننده و خودران معرفی کند، بلکه تیم آمازون قصد دارد به‌عنوان مرجعی باشد تا با استفاده‌ی بهتر از تکنولوژی خودران، اهداف تجاری بزرگ کمپانی را محقق کند.

تیم آمازون از یک سال پیش تشکیل شده است و مأموریت آن‌ از سوی آمازون، تحقق اهداف بزرگ‌تری از چرخه‌ی تحویل و عرضه‌ی این کمپانی است. این تیم تمرکز خود را بر این موضوع قرار داده است که آمازون چگونه می‌تواند با استفاده از کامیون‌های بدون راننده، خودروهای انبارداری نظیر لیفتراک، پهپادها و دیگر تکنولوژی‌های مربوط به خودروهای خودران، سرعت تحویل کالاهای خود را افزایش دهد.

فناوری خودران می‌تواند از روش‌های زیادی به آمازون کمک کند؛ چرا که این کمپانی در زمینه‌ی ربات‌های مخصوص کارخانه و مراکز تأمین فعالیت‌های زیادی داشته است و کامیون‌های خودران نیز می‌توانند ضمن حل مشکل تأمین راننده، برخی محدودیت‌های استفاده از راننده‌ها را برطرف کنند.

در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است که تیم آمازون علاقه‌ی زیادی به کامیون‌های خودران دارد. البته تحویل هوایی کالا با استفاده از پهپاد گزینه‌ی بسیار جذابی برای تجارت آمازون است و طبیعتا فرصت‌های بیشتری چون استفاده گروهی از خودروها و حتی تحویل بسته‌های کوچک می‌تواند توسط شبکه‌ی خودران انجام شود.

حتی تکنولوژی‌هایی چون هایپرلوپ در کنار خودروهای خودران و محفظه‌های حمل‌ونقل، زیر ذره‌بین شبکه‌ی خودران قدرتمند آمازون قرار دارد. پیش‌تر این کمپانی واقعیت‌های جدیدی از تکنولوژی شبکه‌سازی داده‌ها را نمایش داده که باعث ساخت وب‌سرویس‌های آمازون شده است تا با یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ابری دنیا روبه‌رو باشیم. هایپرلوپ می‌تواند همین کار را برای شبکه‌ای از کالاهای واقعی با پهنای باند زیاد تکرار کند.

شاید آمازون در نهایت تصمیم بگیرد فناوری خودروی خودران خودش را بسازد؛ اما در حال حاضر به نظر می‌رسد بیشتر به درک نحوه‌ی استفاده‌ی بهتر از ابزار کمپانی‌هایی علاقه دارد که در این بخش تخصص دارند تا بتواند بخش لجستیک خود را تقویت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات