سامسونگ و کوالکام کار روی تراشه گلکسی اس 9 را شروع کردند

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تراشه در دست ساخت سامسونگ و کوالکام که به احتمال زیاد اسنپدراگون 845 نام دارد، با نسل دوم لیتوگرافی سامسونگ ساخته خواهد شد.
تبلیغات

زمان زیادی از عرضه‌ی جهانی گلکسی اس 8 نمی‌گذرد؛ با این حال، خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه دو کمپانی سامسونگ و کوالکام کار روی تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی را شروع کرده‌اند. انتظار می‌رود این تراشه در گوشی پرچم‌دار بعدی سامسونگ استفاده شود که به احتمال زیاد گلکسی اس 9 نام خواهد داشت.

با در نظر گرفتن اینکه تراشه‌ی پرچم‌دار فعلی اسنپدراگون ۸۳۵ نامیده می‌شود، احتمالا تراشه‌ی بعدی با نام اسنپدراگون ۸۴۵ معرفی خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست ساخت این تراشه توسط چه شرکتی انجام خواهد شد؛ اما انتظار می‌رود یکی از دو کمپانی سامسونگ یا تی‌اس‌ام‌سی وظیفه‌ی ساخت اسنپدراگون ۸۴۵ را بر عهده بگیرند.

اسنپدراگون 835 با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شد. کوالکام وعده داده بود پردازنده‌ی پرچم‌دار جدیدش نسبت به تراشه‌هایی که با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته می‌شوند، ۲۷ درصد عملکرد بهتری داشته باشد و ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف کند.

طبیعتا اسنپدراگون 845 از نظر عملکرد و مصرف انرژی، بهینه‌تر از اسنپدراگون 835 خواهد بود. سامسونگ اعلام کرده است نسل دوم لیتوگرافی ۱۰ نانومتری این کمپانی نسبت به نسل اول، با ۱۰ درصد عملکرد بهتر و ۱۵ درصد مصرف انرژی کمتر همراه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات