وزیر ارتباطات: طبق حقوق شهروندی شبکه‌ های اجتماعی باید باز باشند

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات با تأکید بر نظرات دولت مبنی بر باز بودن شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد که طبق حقوق شهروندی این شبکه‌ها باید باز باشند.
تبلیغات

محمود واعظی در مراسم رونمایی از فیبرنوری منازل گفت: «اجرای حقوق شهروندی از سوی دولت یازدهم پیگیری می‌شود که بخش قابل توجهی از آن در حوزه ICT قرار دارد. طبق حقوق شهروندی معتقد هستیم شبکه‌های اجتماعی برای استفاده‌ی مردم باید باز باشند.»

وزیر ارتباطات اضافه کرد: «این شبکه‌ها به غیر از مواردی که غیر اخلاقی و منافی عفت عمومی است و دولت مانند مردم با آن‌ها مخالف است، باید باز باشد. نمی‌خواهیم قیم و سرپرست مردم باشیم تا بگوییم چه چیزی را بدانند یا ندانند.»

محمود واعظی در مورد مخالفان شبکه‌های اجتماعی خارجی توضیح داد: «مشاهده می‌شود امروز کسانی که خودشان مخالف شبکه‌های اجتماعی بودند و حالا در شبکه‌های اجتماعی داخلی سرمایه‌گذاری کردند، خواستار بسته شدن شبکه‌های اجتماعی خارجی هستند؛ اما دولت شبکه‌های اجتماعی را جزو حقوق شهروندی می‌داند و با بسته‌شدن آن مخالف است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: «در دو دولت قبل (نهم و دهم) نگاه به فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشریفاتی بود. هیچگاه نفهمیدیم چرا دولت قبل ایده‌ی ادغام وزارت ارتباطات و وزارت راه را ارائه کرد.»

واعظی تصریح کرد: «در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری، کسی که خود زمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و شبکه ملی اطلاعات را پیگیری نکرده و به ثمر نرسانده است، می‌گوید فکر نمی‌کنم بیش از ۱۰ درصد این شبکه در دولت یازدهم راه‌اندازی شده باشد. البته جای خوشحالی دارد که این فرد حداقل راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را حتی به میزان ۱۰ درصد قبول دارد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات