Nio ES8 اولین خودروی برقی استارتاپی

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آینده خودروسازی در به‌کارگیری فناوری‎های سبز و پاک است. ساخت خودروهای الکتریکی تنها چاره رهایی از مشکلات آلایندگی خودروهای بنزین سوز محسوب می‌شود. دومین خودروی برقی شرکت چینی Nio آماده رونمایی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پاییز سال گذشته شاهد اولین محصول از شرکت Nio بودیم و اکنون دومین خودروی این استارتاپ تولیدکننده‌ی خودروی الکتریکی نیز آماده معرفی است.

آخرین محصول شرکت Nio خودروی الکتریکی NS8 نام دارد و یک خودروی کراس اوور با هفت صندلی است که اخیراً توسط مدیر بازاریابی Nio چین برای فروش معرفی شده است. این خودرو الکتریکی در کنار اولین محصول Nio، روز چهارشنبه هفته گذشته در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ رونمایی شد. اولین محصول Nio، ابرخودروی EP9 و اولین خودروی کانسپت آن، مینی ون خودران Eve است.

Nio ES8

مدل NS8 همچنان در حال توسعه است و شرکت Nio از بیان جزئیات بیشتر این مدل خودداری می‎کند تا زمان فراسیدن تولید آن در انتهای ۲۰۱۷ فرا برسد.

تنها موردی که از قابلیت‎های NS8 اعلام شده، وجود سه ردیف صندلی و استفاده از آلومینیوم در بدنه و شاسی آن است. ابعاد خودرو مشابه سایر SUV-های دارای سه ردیف صندلی است؛ این خودرو ۴.۹ متر طول دارد و فاصله میان دو محور آن ۲.۹ متر است. NS8 از سیستم تعلیق بادی بهره می‎برد.

Nio ES8

حداقل یک موتور الکتریکی در هر اکسل وجود دارد تا ساختار چیدمان زنجیره توان چهارچرخ محرک پدید آید و بسته باتری در کف خودرو جانمایی شده است تا نه‌تنها مرکز گرانش خودرو را پایین آورد؛ بلکه به فضای داخلی کابین لطمه‎ای وارد نشود. شرکت Nio اعلام کرده است که به خاطر به حداقل رساندن زمان شارژ، بسته باتری این خودروی الکتریکی قابل تعویض خواهد بود؛ هرچند در ادامه از مکانی که برای تعویض باتری خالی با باتری پر در نظر گرفته‎اند، سخنی به میان نیاورده است.

Nio ES8

تسلا بحث باتری‎های قابل تعویض برای شارژ را پیش کشیده بود؛ ولی در سال ۲۰۱۵ از کنار این ایده عبور کرد و بیشتر تمرکز خود را بر ایستگاه‎های ابرشارژ معطوف کرد.

Nio ES8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات