تعداد کاربران اینترنت ایران از مرز ۴۲.۵ میلیون نفر گذشت

یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تعداد کاربران اینترنت در ایران طی سال ۹۵ از مرز ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشت؛ به این ترتیب ضریب نفوذ اینترنت در کشور به ۵۳.۲۳ درصد رسیده است.
تبلیغات

افزایش تعداد کاربران اینترنت در سال‌های قبل مشهود بوده است. به‌طوری که سال قبل ۱۷.۵ درصد به تعداد کاربران اینترنت در ایران افزوده شده است.

بر اساس شاخص‌های اعلام‌شده از سوی درگاه پایش جامعه اطلاعاتی ایران، تعداد کاربران اینترنت ایران در سال ۹۵ حدود ۵۳.۲۳ درصد جمعیت کشور برابر با ۴۲ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۷۵۳ نفر بوده است.

این میزان نسبت به سال ۹۴ رشد ۱۷.۵ درصدی داشته است. اسفندماه سال ۹۴، تعداد کاربران اینترنت در داخل کشور برابر با ۴۵.۳ درصد جمعیت کشور معادل ۳۶ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۶۰۰ نفر بود؛ بنابراین ۶ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۵۳ نفر تنها در سال ۹۴ تا ۹۵ به کاربران اینترنت در ایران افزوده شدند.

چند سالی است تعداد کاربران اینترنت در دنیا بر اساس کاربران اینترنت‌ پرسرعت یا همان پهن‌باند شناسایی می‌شود. یعنی کاربران ADSL، اینترنت همراه نسل سوم و چهارم، اینترنت‌ تجاری، فیبر نوری، وایمکس، TD-LTE و فناوری‌های مشابه به‌عنوان کاربران اینترنت در نظر گرفته می‌شوند و کاربران اینترنت‌ همراه نسل دوم و دایل‌آپ در این آمارها شمارش نمی‌شوند.

بر اساس آمارهای منتشرشده از وضعیت اینترنت در دولت قبل (دولت دهم)، تعداد کاربران ۳.۵ تا ۸.۵ میلیون نفر بود که این عدد تا پایان سال ۹۵ به بیش از ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دولت یازدهم رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات