کارشناسان پاسخ می‌دهند: آیا هاله قرمز رنگ گلکسی اس 8 با آپدیت نرم‌ افزاری مرتفع می‌شود؟

وب‌سایت Investor در مطلبی نظر چند کارشناس را در خصوص مشکل هاله قرمز رنگ صفحه‌نمایش گلکسی اس 8 جویا شده است.

با شروع فرایند فروش پرچم‌دارهای جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، برخی از کاربران در کشور کره جنوبی از وجود طیف قرمز‌رنگ در  صفحه‌نمایش این دو محصول خبر دادند.

این در حالی است که سامسونگ الکترونیکس هم وجود این مشکل را تأیید کرده است و حتی قصد دارد به‌روزرسانی نرم‌افزاری ویژه‌ای برای برطرف کردن هاله قرمز رنگ عرضه کند. همان‌طور که می‌دانید، نبود توازن در رنگ‌بندی یا ایجاد هاله‌های رنگی متفاوت و البته نامطلوب، از مدت‌ها پیش مشکلی آزاردهنده برای دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به پنل‌های LCD و OLED بوده است. با این دید، وب‌سایت Investor با چند تحلیلگر و متخصص بازار که از قضا یکی از آن‌ها از کارکنان پیشین سامسونگ است ،گفتگویی انجام داده تا نظرات آن‌ها را در خصوص این مشکل و راهکارهای احتمالی پیش روی شرکت‌ها جویا شود.

هاله قرمز گلکسی اس 8

متن کامل این پرسش و پاسخ را در ادامه خواهید خواند. 

پرسش: دلیل ایجاد هاله قرمز رنگ در صفحه‌نمایش چیست؟ 

متخصص اول

آیفون‌های شرکت اپل و البته سری گلکسی اس و گلکسی نوت شرکت سامسونگ از مدت‌ها پیش مشکلات مشابهی در زمینه تولید رنگ صفحه‌نمایش داشته‌اند. از جمله این مشکلات می‌توان به بروز هاله زرد رنگ یا ایجاد خطوط عمودی قرمز رنگ در صفحه‌نمایش اشاره کرد. ریشه این مشکلات را باید در فرایند تولید جستجو کرد. به‌عنوان مثال، در پنل‌OLED رعایت تساوی در استفاده از مواد ارگانیک با قابلیت بازتابش نور در پنل‌ها، فرایند دشواری است و استفاده از نسبت‌های نادرست ممکن است به تولید رنگ‌بندی نامطلوب منجر شود. 

متخصص دوم

این احتمال وجود دارد که تداخل مشکل‌ساز زیرپیکسل‌های (Sub Pixels) قرمز، سبز و آبی دلیل ایجاد این مشکل باشد. در پنل‌ OLED شرکت سامسونگ، هر پیکسل از مجموعه‌ای از ساب پیکسل‌های قرمز و سبز یا آبی و سبز تشکیل شده است. تداخل و ترکیب نامناسب این ساب پیکسل‌ها در نهایت ممکن است باعث ایجاد تولید رنگ‌های نامطلوب در پنل‌ شود. 

متخصص سوم

ولتاژ رانش (Driving Voltage) بیش از حد برای ساب پیکسل‌های قرمز رنگ می‌تواند به ایجاد هاله قرمز رنگ در صفحه‌نمایش OLED منجر شود. با این تفاسیر، باید این مشکل را ایرادی سیستماتیک به‌حساب آورد. 

پرسش: این مشکل تا چه حد جدی و اساسی است؟ 

پاسخ یکی از کارشناسان

از آنجایی که امکان رفع مشکل به‌واسطه استفاده از راهکارهای نرم‌افزاری (نه الزاما به‌روزرسانی نرم‌افزاری) وجود دارد، به‌سختی می‌توان این مشکل را در دسته ایرادهای اساسی دستگاه‌های الکترونیکی قرار داد. 

پرسش: آیا به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند مشکل را مرتفع کند؟ 

کارمند سابق سامسونگ

از آنجایی که این ایراد رابطه مستقیمی با مشکلات مزمن در فرایند تولید (نظیر استفاده از مقادیر نابرابر ساب پیکسل‌ها) دارد، برطرف کردن آن با استفاده از راهکار عرضه به‌روزرسانی نرم‌افزاری، بسیار دشوار به نظر می‌رسد. این ایراد، مدت‌ها است که کاربران را آزار داده و تا رفع کامل مشکل، به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند راهکاری مقطعی باشد. 

استاد دانشگاه

به نظر می‌رسد سامسونگ راهکارهای رایج و متداول را برای تولید رنگ مناسب در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند امتحان کرده است. با این تفاسیر، شک دارم که به‌روزرسانی نرم‌افزاری بتواند مرهمی جادویی برای رفع این مشکل باشد. این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقدند به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند تا حدودی که رضایت کاربران را به همراه داشته باشد، به توازن رنگ بهتر و کم شدن اثر هاله قرمز کمک کند.

با این تفاسیر، باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ با عرضه آپدیت نرم‌افزاری جدید خود می‌تواند این مشکل را مرتفع کند یا هاله قرمز رنگ به عاملی احتمالی برای کاهش میزان فروش پرچم‌دارهای جدید سامسونگ تبدیل خواهد شد؟!

منبع theinvestor

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید