مایکروسافت فعالیت اپ وندرلیست را متوقف می‌کند

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مایکروسافت توسعه اپلیکیشن وندرلیست را با هدف تمرکز بر اپلیکیشن جدید To-Do متوقف خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ اپلیکیشن موبایل محبوب لیست‌ وظایف وندرلیست (Wunderlist) را خریداری کرد و حالا این کمپانی می‌خواهد کاربران اپ یادشده را برای مهاجرت به اپلیکیشن جدیدش موسوم به To-Do آماده کند. اپلیکیشن جدید To-Do امروز معرفی شد و بنا به اعلام مایکروسافت، ساخت آن را تیم توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن وندرلیست بر عهده داشته‌اند و یک سری از امکانات و المان‌های وندرلیست در To-Do نیز وجود دارد. مایکروسافت همچنین گفته است تا زمانی که اپلیکیشن جدید To-Do نسبت به وندرلیست برتری نداشته باشد، به فعالیت اپلیکیشن وندرلیست پایان نخواهد داد.

حال اگر فکر می‌کنید با توجه به گفته مایکروسافت باز هم به‌روزرسانی‌های جدیدی برای وندرلیست ارائه خواهد شد، باید اشاره کنیم که این شرکت در این رابطه همه‌چیز را به‌طور کامل مشخص کرده است. در پستی که در بلاگ مایکروسافت منتشر شد، این کمپانی اعلام کرد: «ما اپلیکیشن وندرلیست را بازنشسته خواهیم کرد و به همین دلیل نباید انتظار انتشار آپدیت‌ و اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی به وندرلست داشته باشیم.»

مایکروسافت اکنون کاربران را تشویق می‌کند تا از وندرلیست به اپلیکیشن جدید To-Do مهاجرت کنند و بدین منظور یک ابزار مخصوص هم آماده کرده است تا انتقال اطلاعات و داده‌ها از وندرلیست به اپ جدید مایکروسافت برای کاربران آسان‌تر باشد. لازم به ذکر است که آیتم‌های اضافه‌شده به To-Do در سایر محصولات مایکروسافت از جمله Exchange و اوت‌لوک نیز در دسترس کاربران خواهد بود.

to-do

برنامه‌های مایکروسافت برای توسعه اپلیکیشن To-Do پیش از این فاش شده بود. این موضوع زمانی مشخص شد که خبرهایی در مورد اینکه شرکت یادشده در حال تست اپلیکیشن جدیدی با نام پروژه Cheshire است، منتشر شد. 

در آن زمان نشانه‌هایی وجود داشت که بر اساس آن‌ها می‌دانستیم اپلیکیشن جدید مایکروسافت امکان ساخت لیست، اضافه کردن آیتم، تنظیم یادآور و همگام‌سازی در همه‌ی پلتفرم‌ها را خواهد داشت. تنها قابلیت جذابی که در شایعات مربوط به این اپ جدید وجود داشت، امکان ارائه‌ی پیشنهاد برای اضافه شدن آیتم‌های جدید به لیست‌های موجود بود که حالا مشخص شده است این ویژگی در اپلیکیشن To-Do پیشنهادات هوشمند (Intelligent Suggestions) نام دارد.

بر اساس اعلام مایکروسافت، صفحه‌ی شروع To-Do «روز من» نام دارد که در آن لیستی از آیتم‌هایی که باید در طول روز انجام دهید، به نمایش درخواهد آمد. با دسترسی به قابلیت پیشنهادات هوشمند می‌توانید این لیست را بنا به نیاز خود سفارشی‌سازی کنید. برای دسترسی به ویژگی یادشده می‌توانید روی آیکون لامپ روشن در این اپلیکیشن تپ کنید. بدین ترتیب با فعال شدن پیشنهادات هوشمند، در هر جا که اپلیکیشن تشخیص دهد، پیشنهادی مناسب وضعیت شما برایتان نمایان خواهد شد.

اپلیکیشن to-do

به‌عنوان مثال اگر کاری را که باید دیروز انجام می‌دادید، فراموش کرده‌ باشید؛ احتمال دارد این مورد به‌صورت یک پیشنهاد برای اضافه شدن به لیست کارها به شما نمایش داده شود. همان‌طور که مایکروسافت در این مورد توضیح داده است، شما همچنین قادر خواهید بود با استفاده از این قابلیت، پیش‌نمایشی کلی از لیست وظایف روز خود را مشاهده کنید و علاوه بر این، اولویت‌های موجود و ترتیب کارهایی را که باید در هر ساعت از روز انجام دهید، مرور کنید.

مهم‌تر از همه، اپلیکیشن جدید To-Do به نحوی توسعه داده شده است که با مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت هماهنگی داشته باشد. این اپلیکیشن در آفیس ۳۶۵ ارائه شده و اولین یکپارچه‌سازی آن با نرم‌افزار اوت‌لوک است. وظایف موجود در اوت‌لوک را می‌توان با To-Do همگام‌سازی کرد و بدین ترتیب می‌توانید در تمامی دستگاه‌های خود به لیست‌های مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

به‌منظور حفظ امنیت بیشتر، داده‌های To-Do به‌صورت رمزنگاری‌شده جابه‌جا می‌شوند. نسخه‌ی پیش‌نمایش اپلیکیشن To-Do مایکروسافت برای مدیران آی‌تی در دسترس قرار گرفته است و برای فعال‌سازی آن می‌توان از بخش مرکز مدیریت آفیس ۳۶۵ اقدام کرد. این اپلیکیشن برای آیفون، اندروید، ویندوز و وب در اختیار کاربران قرار دارد.

to-do

وب‌سایت ZDNet در مورد اپلیکیشن مورد بحث از مایکروسافت سؤالاتی پرسیده است و بر همین اساس، مشخص شده که این اپ فقط مختص کاربرانِ آفیس ۳۶۵ نخواهد بود و این در حالی است که با توجه به پست منتشرشده در بلاگ مایکروسافت، به نظر می‌رسید این شرکت دسترسی به To-Do را فقط برای کاربران آفیس ۳۶۵ فعال کرده است. در واقع همه‌ می‌توانند با استفاده از حساب کاربری مایکروسافت خود از To-Do استفاده کنند و حتی اگر از مشترکان سرویس آفیس ۳۶۵ نباشید، امکان استفاده از اپلیکیشن جدید مایکروسافت را خواهید داشت و ردموندی‌ها نیز این مورد را تأیید کرده‌اند.

اپلیکیشن To-Do در حال حاضر نمی‌تواند تمامی نیازهای کاربران اپلیکیشن وندرلیست را رفع کند. علاوه بر این، اپلیکیشن To-Do فعلا برخی پلتفرم‌ها از جمله مک، آیپد و تبلت‌های اندروید را پشتیبانی نمی‌کند. امکان اشتراک‌گذاری لیست‌های ایجادشده نیز در نسخه‌ی کنونی To-Do وجود ندارد. اما مایکروسافت گفته است که این ویژگی‌ها به‌زودی به اپلیکیشن یادشده اضافه خواهند شد و علاوه بر این To-Do به‌مرور از تمام پلتفرم‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

یکی از کارمندان مایکروسافت در بخش نظرات پست وبلاگ این کمپانی در مورد To-Do، توضیحاتی ارائه کرده است که اشتیاق کاربران را برای استفاده از To-Do بیشتر می‌کند؛ چراکه وی به مواردی از جمله یکپارچه‌سازی با آمازون آلکسا اشاره کرده است که این قابلیت مطمئنا برای بسیاری از کاربران جذابیت دارد. در بخش دیگری از توضیحات کارمند مایکروسافت، گفته شده است طی هفته‌های آینده امکان استفاده از حساب‌های کاربری کاری به نسخه‌ی تحت وب To-Do اضافه خواهد شد و علاوه بر این در ماه‌های بعد این اپلیکیشن برای آیپد نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات