اپل واچ 3 به نمایشگر بهتر از OLED مجهز می‌شود

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت اپل در حال توسعه‌ی فناوری صفحه نمایش برتر از OLED است که برای استفاده در اپل واچ سری 3 در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

به‌احتمال قوی، شرکت اپل در سال میلادی جاری یک آیفون مجهز به صفحه نمایش OLED عرضه خواهد کرد. اپل برای اولین بار و به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از آیفون، این کار را انجام خواهد داد. اما طبق گزارشی از کره، اپل از مدت‌ها قبل مشغول کار روی فناوری صفحه نمایش جدیدی است که احتمالا برای اولین بار با ساعت اپل واچ سری 3، اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که صفحه نمایش یادشده در نسل بعدی گوشی اپل هم استفاده شود. در این صورت، تأمین‌کننده‌های سخت‌افزار برای اپل با ضربه‌ی مالی شدیدی مواجه خواهند شد.

بر اساس گزارش وب‌سایت Business Korea، اپل واچ سری ۳ مجهز به یک صفحه نمایش میکرو ال‌ای‌دی خواهد بود که جایگزین صفحه نمایش OLED حال حاضر خواهد شد. اگر به خاطر داشته باشید، اواخر سال ۲۰۱۵ و اوایل سال ۲۰۱۶ شایعه‌هایی مبنی بر این‌که گروهی در شرکت اپل در حال توسعه‌ی این فناوری خاص در یک آزمایشگاه سری در کشور تایوان است، منتشر شده بود.

به نظر می‌رسد صفحه نمایش میکرو ال‌ای‌دی باید کوچک‌تر از فناوری‌های دیگر باشد و بهره‌وری انرژی بیشتری هم داشته باشد. همچنین طبق یادداشت وب‌سایت Business Korea، نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی نازک‌تر و روشن‌تر از صفحه نمایش OLED و LCD کنونی خواهد بود. انتظار می‌رود زمانی که اپل به استفاده از صفحه نمایش میکرو ال‌ای‌دی روی آورد، ال‌جی به‌عنوان شرکت انحصاری تأمین‌کننده‌ی نمایشگر اپل واچ سری ۱ و سری ۲،  با بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ضرر روبه‌رو شود. طبق گزارش یادشده، شرکت اپل از اواخر سال میلادی جاری تولید انبوه میکرو ال‌ای‌دی برای نسل بعدی اپل واچ را در کشور تایوان آغاز خواهد کرد.

نگرانی اصلی زمانی است که شرکت اپل در صورت تکمیل شدن فناوری یادشده، قید فناوری OLED را برند و صرفا به استفاده از صفحه نمایش میکرو ال‌ای‌دی روی آورد. به گزارش این منبع کره‌ای، در این صورت سامسونگ و ال‌جی به ازای هر سال مبلغی معادل ۱ میلیارد دلار بابت تجارت با اپل از دست خواهند داد. در حال حاضر، زمان استفاده‌ی اپل از فناوری نمایشگرمیکرو ال‌ای‌دی در دستگاه‌های بزرگ‌تری مانند آیفون مشخص نیست. طبق گزارش یادشده، احتمالا اپل در آیفون 9 که در سال آینده عرضه خواهد شد، از صفحه نمایش OLED بهره خواهد برد، اما این پنل‌ها به‌وسیله‌ی شرکت چینی BOE تولید خواهند شد. حتی در این حالت هم تأمین‌کننده‌های کره‌ای، بخش بزرگی از تجارت خود را با اپل از دست خواهند داد.

بر اساس گزارش‌های متعددی که سال گذشته منتشر شده، بسیاری از سازندگان صفحات نمایش شامل سامسونگ، ال‌جی، ژاپن دیسپلی، BOE و شرکت‌های دیگر به دنبال سفارش گرفتن از اپل برای تولید نمایشگر OLED بودند. در حال حاضر، شرکت سامسونگ در جایگاه برتری نسبت به سایر رقبا قرار دارد و تأمین‌کننده‌ی انحصاری صفحه نمایش OLED برای آیفون 8 اپل است. به احتمال زیاد اپل در پی افزودن تأمین‌کننده‌های است و قصد ترکیب آن‌ها را دارد. دلیل این کار، اطمینان از در اختیار داشتن سهام کافی و کاهش هزینه‌ها است.

آیا شاهد استفاده از صفحه نمایش میکرو ال‌ای‌دی در ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳ خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات