لوموگرافی دوربین یک بار مصرف Simple Use را معرفی کرد

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوموگرافی از سه دوربین آنالوگ یک بار مصرف با نام Simple Use رونمایی کرد.
تبلیغات

در حالی که این روزها شاهد معرفی پی‌در‌پی دوربین‌های جدید دیجیتال هستیم، لوموگرافی دوست‌داران عکاسی آنالوگ را فراموش نکرده است و ۳ دوربین یک بار مصرف و ارزان قیمت جدید را که از فیلم ۳۵ میلی‌متری استفاده می‌کنند، برای عکاسان علاقه‌مند به این ژانر عکاسی معرفی کرده است.

لوموگرافی چیست؟

لوموگرافی علاوه بر اینکه یک نشان تجاری است، به عنوان سبکی از عکاسی نیز مطرح است که در آن عکاسان با استفاده از دوربین‌های آنالوگ ارزان‌قیمت به ثبت تصاویری با افکت‌های خاص می‌پردازند. این ژانر عکاسی که پیشینه‌‌‌ی آن به دهه‌ی ۹۰ میلادی بازمی‌گردد، در واقع هم سبک و هم نام خود را وام‌دار دوربین‌های ارزان‌قیمت روسی با نام لومو (LOMO) است.

عکس لوموگرافی

عکس گرفته شده توسط دوربین لوموگرافی مجهز به فیلم LomoChrome Purple

جنبش لوموگرافی ابتدا به‌عنوان یک جنبش هنری در سال ۱۹۹۲ در اتریش آغاز شد و در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را گسترش داد و نام تجاری «لوموگرافی» را به ثبت رساند. از همان سال، لوموگرافی علاوه بر توزیع دوربین‌های LOMO در خارج از روسیه، اقدام به توسعه و تولید دوربین‌های آنالوگ خود نیز کرده است.

روز گذشته لوموگرافی سه دوربین آنالوگ جدید سیاه و سفید، رنگی و بنفش لوموکروم معرفی کرد که تنها تفاوت آن‌ها در فیلم پیش‌فرض تعبیه‌شده درون آن‌ها است؛ به این معنی که این سه دوربین از لحاظ سخت‌افزاری تفاوتی با یکدیگر ندارند و در صورت تعویض فیلم‌های پیش‌فرض درون آن‌ها با یکدیگر، عملا آن‌ها را به مدلی دیگر تبدیل خواهید کرد. البته به گفته‌ی خود لوموگرافی، این دوربین‌ها یک بار مصرف هستند و تعویض فیلم آن‌ها کار آسانی نخواهد بود. با این حال دستورالعمل تعویض فیلم این دوربین‌ها را می‌توانید در سایت لوموگرافی مشاهده کنید.

دوربین simple use لوموگرافی

حساسیت فیلم در هر سه‌ دوربین‌ ISO 400 است و فیلم به‌دست‌آمده را در هر لابراتوار چاپ عکسی می‌توانید ظاهر کنید. انرژی دوربین‌های Simple Use را یک باتری قلمی سایز AA تأمین می‌کند و سرعت شاتر آن برابر با 1/120s و دیافراگم آن F9 است. قیمت بسته‌ی سه‌تایی این دوربین‌ها تنها ۵۳ دلار است و می‌توان آن‌ها را به‌صورت تکی و با قیمت ۲۲ دلار برای مدل بنفش لوموکروم و ۱۶.۳ دلار برای دو مدل دیگر نیز تهیه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات