خودروی مفهومی MG E-Motion با پیشرانه الکتریکی معرفی شد

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ام جی از خودروی مفهومی اسپرتی رونمایی کرد که در بخش مولد نیروی محرکه خود از موتور الکتریکی استفاده می‌کند.
تبلیغات

برند ام جی که یک خودروساز بریتانیایی به‌حساب می‌آید و خودروهای اسپرت رودستر آن بسیار معروف هستند، از سال ۲۰۰۶ تحت مالکیت شرکت سایک موتور قرار دارد که مقر اصلی آن در شانگهای چین است. پس از آنکه این شرکت به مالکیت سایک موتور درآمد، نوع خودروهای تولیدی آن عوض شد و حالا خودروهایی تولید می‌کند که با آنچه در گذشته تحت نام این برند به فروش می‌رفت، کاملا متفاوت هستند. اما گویا شرایط در حال تغییر است و ام جی در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ اقدام به رونمایی از یک خودروی اسپرت بسیار زیبا کرده است.

ام جی E-Motion

برخلاف تولیدات این روزهای ام جی یعنی مدل‌های ام جی ۳ و ام جی GS، این خودروی مفهومی دارای طراحی کاملا پویا است و از ظاهر آن می‌توان حدس زد که به پشتوانه‌ی پیشرانه‌ی الکتریکی خود، قابلیت حرکتی و عملکرد فنی بالایی ارائه خواهد داد. همانطور که ام جی اعلام کرده، شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو زیر ۴ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ام جی E-Motion

گرچه نمای جلوی این خودرو تا حدودی به ساخته‌های مزدا و البته اوپل اینسیگنیا شباهت دارد؛ اما نتیجه‌ی نهایی خوب از آب درآمده و قابل قبول است. ولی در نمای عقب، E-Motion کاملا به ساخته‌های ام جی و سایک موتور شباهت دارد. در داخل کابین نیز شباهت مختصری به مرسدس AMG GT به چشم می‌خورد. 

ام جی E-Motion

قبلا خبرهایی مبنی بر تمایل ام جی به تولید دوباره‌ی خودروهای اسپرت دونفره منتشر شده بود و حالا با رونمایی از E-Motion، به نظر می‌رسد این صحبت‌ها بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شوند. ژانگ لیانگ، مدیر برنامه‌ی تولید ام جی در این خصوص به اتوکار گفته است که در صورتی که مدل E-Motion بازخوردهای مثبتی در نمایشگاه خودروی شانگهای دریافت کند؛ تولید آن آغاز خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد که رونمایی تیزر این خودرو پیش از نمایشگاه، واکنش‌های مثبت بسیاری به همراه داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات