فیدئون؛ سدان پلاگین هیبریدی فولکس واگن معرفی شد

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فولکس‌واگن با سدان پلاگین هیبریدی فیدئون به نمایشگاه خودروی شانگهای پا گذاشت. این خودرو محصول مشترک فولکس‌واگن و سایک چین است.
تبلیغات

شانگهای فولکس‌واگن، شرکت مشترک خودروسازی سایک چین و فولکس‌واگن است که روز گذشته خودروی جدید و پلاگین هیبریدی فیدئون (Phideon) را در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی کرد.

فولکس‌واگن Phideon پلاگین هیبریدی

خودروی هیبریدی فیدئون، سدان پرچم‌دار و دوست‌دار محیط زیست دو شرکت سایک چین و فولکس‌واگن محسوب می‌شود که تقریباً مشابه با همسان خود یعنی سدان فایتون است. این خودرو از آخرین دستاوردهای حوزه‌ی انرژی در وسایل نقلیه بهره می‌برد و همچنین به‌عنوان اولین خودروی پلاگین هیبریدی فولکس‌واگن شناخته می‌شود که در چین ساخته شده و محصولی کاملاً بومی است.

فولکس‌واگن Phideon پلاگین هیبریدی

این خودرو به قوای محرکه‌ی الکتریکی، باتری و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر با فناوری توربوشارژر تجهیز شده است که حجمی برابر با ۲ لیتر دارد. اطلاعاتی از ظرفیت باتری به‌کاررفته دردسترس نیست. فولکس‌واگن از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر درباره‌ی این سدان شانه خالی کرد؛ اما تأیید کرد که مصرف سوخت این مدل به ازای هر صد کیلومتر، ۲.۳ لیتر و محدوده‌ی کلی برد آن معادل با ۸۵۰ کیلومتر است. در صورت اتمام شارژ باتری، زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد آن تقریباً ۲ ساعت است.

فولکس‌واگن Phideon پلاگین هیبریدی

سه نوع حالت رانندگی مختلف در این سدان ارائه خواهد شد که شامل حالت مرسوم هیبریدی نیز هست که در این حالت، هم‌زمان از پیشرانه‌ی احتراق داخلی و قوای محرکه‌ی الکتریکی استفاده می‌شود. رانندگانی که به‌دنبال شرایط سبز (حالت پاک) هستند، می‌توانند حالت الکتریکی را انتخاب کنند که رانندگی پاک و بدون انتشار هرگونه آلاینده را ارائه می‌کند.

فولکس‌واگن Phideon پلاگین هیبریدی

با وجود شباهت این نسخه به مدل استاندارد فایتون، طراحان تعداد انگشت‌شماری از ترفندهای طراحی را در این خودرو پیاده کرده‌اند تا به نمایش ظاهری Phideon کمک کرده باشند. این تغییرات شامل چرخ‌های آلیاژی با ویژگی آیرودینامیک، چراغ‌های LED روزتاب با طراحی به شکل C و تعدادی نشان GTE که در بخش ظاهری این سدان به کار رفته است، می‌شود. داخل کابین تقریباً دست‌نخورده باقی مانده است که نکته‌ی مثبتی برای این سدان محسوب می‌شود؛ چون امکاناتی نظیر سیستم صوتی، صفحه‌نمایش هدآپ و سیستم اطلاعات و سرگرمی به همراه نمایشگر ۹.۲ اینچی ارائه می‌کند.

فولکس‌واگن Phideon پلاگین هیبریدی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات