بهترین و بدترین شوخی‌های اول آوریل در حوزه‌ی فناوری

یک‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
همان‌طور که می‌دانید، روز اول آوریل (دوازده فروردین) بر اساس یک سنت طنزآمیز ، روز احمق‌ها نامیده می‌شود و  هر سال افراد با یکدیگر شوخی‌هایی تحت عنوان دروغ اول آوریل انجام می‌دهند. در این مطلب از دیدگاه وب‌سایت ورج به بهترین و بدترین این شوخی‌ها در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
تبلیغات

اول آوریل (۱۲ فروردین) به‌عنوان روز احمق‌ها (April Fools Days - ریشه رسم دروغ سیزده در ایران) شناخته می‌شود و هرساله برندهای مختلف با ارائه‌ی شوخی‌های گوناگون، به‌نوعی این روز را جشن می‌گیرند؛ آن‌ها معمولا موضوعاتی برای این کار انتخاب می‌کنند که بسیار دور از ذهن هستند و قالب طنز دارند.

حال در این مطلب بهترین شوخی‌ها، دروغ‌ها و شیطنت‌هایی را که در این روز در سراسر وب منتشر شده‌اند، با هم مرور خواهیم کرد و امیدواریم شما هم از این لیست لذت ببرید. همچنین به یاد داشته باشید که اگر در روز ۱۳ فروردین یا همان اول آوریل هرسال، تبلیغات عجیب، دروغ‌های بسیار بزرگ و شوخی‌ها و شیطنت‌های مختلفی از کمپانی‌ها و افراد مختلف شنیدید، چندان آن‌ها را جدی نگیرید. در ادامه با زومیت همراه باشید.

اسنپ‌چت

اسنپ چت دروغ ۱۳

اسنپ‌چت هم می‌تواند قابلیت‌های متعلق به اپلیکیشن‌های دیگر را کپی کند؛ اما برخلاف فیسبوک که ویژگی‌های مختلف را در طول سال یک به یک به اپلیکیشن محبوب خود اضافه می‌کند؛ اسنپ‌چت فیلتری شبیه به اینستاگرام اضافه کرده که فقط برای یک روز فعال است. ورج این فیلتر را ترول دوستانه نامیده است. همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، تصویر به اشتراک گذاشته‌شده با حالتی شبیه به پست‌های اینستاگرام منتشر شده است که در زیر آن همانند اینستاگرام نام یک شخص و تعداد افراد لایک کننده نوشته شده است؛ اما نکته‌ی جالب این پست نوشته شدن عبارت my_mom به‌عنوان شخص لایک‌کننده‌ی تصویر است. برای مشاهده‌ی فیلتر اینستا، در اپلیکیشن اسنپ‌چت یک عکس بگیرید و بین فیلترها اسکرول کنید تا به آن برسید.

گوگل

دروغ سیزده گوگل

در بخش Google Trends تعداد بسیار زیادی جوک برای روز اول آوریل وجود دارد و به همین دلیل ما فعلا فقط یکی از این موارد را برای شما توضیح می‌دهیم تا امکان به اشتراک گذاشتن شوخی اول آوریل کمپانی‌‌های دیگر نیز فراهم شود.

در بین شوخی‌های اول آوریل گوگل، تبدیل سرویس نقشه‌های این کمپانی به یک بازی شبیه به پک‌من شاید بهترین نمونه‌ی موجود باشد. واضح است که افراد بسیار زیادی از علاقه‌مندان پر و پا قرص بازی پک‌من هستند و در حقیقت این بازی کلاسیک یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌هایی است که خوره‌های فناوری نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند. البته گوگل دو سال قبل نیز دقیقا در چنین روزی ایده‌ای مشابه را اجرایی کرده بود و به همین دلیل به نظر می‌رسد ایده‌های گوگل برای روز اول آوریل به ته دیگ خورده است.

T-MOBILE

شوخی سیزده تی موبایل

دروغ اول آوریل اپراتور تی‌موبایل، T-Mobile ONEsie است؛ زیرا جدیدترین طرح این شرکت T-Mobile One نام دارد و ONEsies یک واژه‌ی مرکب هوشمندانه از نام این طرح به نظر می‌رسد. این شرکت مدعی شده ONEsies ابزاری است که کل بدن را می‌پوشاند و روی آن فناوری‌های ناپیدایی از جمله شارژ حرارتی، نانوفیبر و ردیاب‌های ورزشی تعبیه شده است که وجود این فناوری‌ها در کنار یکدیگر آن هم در یک گجت پوشیدنی منطقی به نظر نمی‌رسد. البته باید از امتیاز شوخی تی‌موبایل کم کرد؛ چراکه مایکروسافت با یک شوخی مشابه Onesie چند ماه قبل تی‌موبایل را شکست داده است. 

مک‌لارن

مک‌لارن در تبلیغ جدید خود این‌گونه می‌گوید: «۱۰ هزار پر مصنوعی با رگه‌هایی از فیبر کربن که به دست متخصصان ما روی 750GT نصب شده‌اند، آن را به آیرودینامیک‌ترین نسخه از این محصول بدل کرده‌اند.» در ویدیوی زیر می‌توانید این تبلیغ را تماشا کنید.

HULU

دروغ اول آوریل Hulu سرویس جدیدی به نام Hu است. این سرویس برای خلاصه کردن تلویزیون ایجاد شده است و برنامه‌های مختلف را فقط در هشت ثانیه خلاصه‌سازی می‌کند تا افرادی که مشغله‌ی کاری زیادی دارند و وقت آن‌ها بسیار باارزش است، بتوانند به‌سرعت برنامه‌های مورد علاقه‌ی خود را تماشا کنند. بدین منظور شرکت مورد بحث چندین لیست پخش را در کنار یکدیگر قرار داده و این لیست را در وب‌سایت رسمی خود و یوتیوب ارائه کرده است. در این کلیپ اپیزودهای خلاصه‌شده‌ای از Seinfeld ،Black Sails ،The Mindy Project ،Empire و دیگر برنامه‌ی تلویزیونی قرار داده شده است. برای مشاهده‌ی این کلیپ در یوتیوب اینجا کلیک کنید.

MASTER & DYNAMIC

MASTER & DYNAMIC

Master & Dynamic به ساخت هدفون‌های باکیفیت فلزی و چرمی شهرت دارد. این کمپانی برای شوخی اول آوریل خود، تصویری از یک هدفون بی‌سیم از سری MH40 خود منتشر کرده که به‌طور کامل از جنس بتن ساخته شده است. وزن این هدفون‌ حدود ۴.۸ کیلوگرم (۱۰.۶ پوند) است. البته مسلما شما نیز هم‌اکنون به این فکر می‌کنید که ساخت چنین محصولی نشدنی است. در پاسخ به این سؤال باید یک‌بار دیگر خاطرنشان کنیم که این مورد نیز مثل تمام مواردی که در این لیست پوشش داده‌ایم، واقعی نیست و صرفا جنبه‌ی شوخی دارد.

Lyft

lyft

لیفت برای شوخی اول آوریل خود یک تصمیم بسیار عجیب گرفته است. این کمپانی ابزاری عجیب و شبیه به دست‌کش معرفی کرده که با استفاده از آن می‌توان با بالا بردن دست، وسیله‌ی سواری خود را احضار کرد. 

نت‌فلیکس

نت فلیکس

شوخی اول آوریل نت‌فلیکس مربوط به سرویس نت‌فلیکس‌ لایو است. یک ویدیو بسیار صلح‌آمیز که در آن ویل آرنت اشیاء عادی را روایت می‌کند. آیا این یک شوخی است یا یک طنز عمیق در ویدیوهای پرطرفدار زنده؟ در هر صورت اگر می‌خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید، بد نیست سری به این لینک بزنید.

ردیت

ردیت

شوخی آوریل جدید ردیت همانند دروغ آوریل سال گذشته‌ی این کمپانی بیشتر از آنکه یک شوخی باشد، شبیه به یک تجربه‌ی اجتماعی بزرگ است. پروژه‌ی امسال ردیت Place نام دارد و شامل شبکه‌ای از پیکسل‌های سفید بزرگی است که هر یک از کاربران می‌توانند در هر پنج دقیقه یک پیکسل رنگی در آن قرار دهند. البته این شبکه‌ی پیکسلی به‌سرعت توسط تعدادی از فرقه‌های نیمه مذهبی و اشخاص دیگر مورد استفاده قرار گرفته است که هر کدام برای مقاصد خود از این قابلیت بهره گرفته‌اند.

DUOLINGO

آموزش زبان دولینگو

وب‌سایت آموزش زبان DUOLINGO یک درس ویژه برای دروغ اول آوریل خود ایجاد کرده است. در این درس خبری از آموزش زبان‌هایی مثل آلمانی یا اسپانیایی نیست؛ بلکه هدف آموزش زبان شکلک‌های ایموجی است. شاید این درس برای افراد مسن مفید باشد تا بدین طریق بتوانند حس و حال افراد کم سن‌وسال را بهتر درک کنند. باید اشاره کنیم که DUOLINGO در واقع در این درس یک سری فلش‌کارت هم آماده کرده است تا افراد بتوانند معنی این شکلک‌ها را یاد بگیرند.

آمازون

آمازون برای دروغ اول آوریل خود یک ویدیو منتشر کرده است. در این ویدیو از دستیار صوتی الکسا استفاده شده و این سرویس به نحوی به نمایش درآمده است که ظاهرا توانایی فهمیدن درخواست حیوانات خانگی بر اساس صدای آن‌ها را دارد. البته همه می‌دانیم که الکسا واقعا از چنین امکانی بی‌بهره است و مشخصا نسخه‌ای کاربردی این دستیار صوتی که بتواند صداهای حیوانات را درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد، تاکنون توسط آمازون ساخته نشده است. در زیر می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید.

نظر شما در مورد شوخی‌های کمپانی‌های مورد اشاره در این مطلب چیست؟ دروغ سیزده مرتبط با فناوری شما برای اطرافیانتان چه بوده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات