شیائومی می 6 معرفی شد؛ پردازنده اسنپدراگون 835 و حذف جک 3.5 میلی متری هدفون

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌ شیائومی می ۶ طی مراسمی در چین معرفی شد. این محصول از اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است.
تبلیغات

کمپانی شیائومی در شهر پکن مراسمی بزرگ برگزار کرده و جدیدترین پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ خود را به نمایش گذاشته است. گوشی‌ هوشمند شیائومی می ۶ اولین محصول این شرکت محسوب می‌شود که از پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد. پردازنده‌ی یادشده شامل هشت هسته‌ی پردازشی است که فرکانس کاری آن‌ها روی ۲.۴۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. چیپ گرافیکی این گوشی آدرینو ۴۵۰ است که نسبت به آدرینو ۵۳۰ تا ۲۵ درصد عملکرد بهتری دارد.

طراحی گوشی‌ مذکور نسبت به می ۵ اس تکامل‌یافته‌تر است. فریم این دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ و بدنه از جنس شیشه‌ی 3D است که باعث شده این گوشی ضد آب باشد.

می ۶ از یک نمایشگر ۵.۱۵ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی بهره می‌برد. علاوه بر این در جلوی دستگاه یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده است. باتری گوشی‌ ظرفیتی ۳۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. در پشت این محصول دوربین دوگانه قرار داده شده که شامل دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. محدوده‌ی دید یکی از این لنزها از نوع عریض و لنز دوم از نوع تله‌فوتو است که در نهایت امکان بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت روی سوژه تا دو برابر را فراهم می‌کند.

اینکه بلندگوها در جلوی دستگاه تعبیه شود، مزایا و معایت خاص خود را دارد. در بالای گوشی می ۶ شاهد بلندگوی استریو هستیم که این مورد یک تغییر مثبت محسوب می‌شود. گوشی یادشده فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است که این مورد کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ زیرا شیائومی محصولات ارزان‌قیمت‌تر صوتی فراوانی دارد که از پورت استاندارد ۳.۵ میلی‌متری صوتی استفاده می‌کنند.

mi 6

ترکیب استفاده از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ و صفحه‌نمایش فول اچ‌دی و باتری با ظرفیت مناسب احتمالا باعث خواهد شد می ۶ از نظر میزان مصرف باتری عملکرد خوبی داشته باشد. گوشی‌ شیائومی می ۶ به‌طور پیش‌فرض در رنگ آبی به بازار عرضه خواهد شد؛ اما مدل نقره‌ای این محصول نیز به‌صورت محدود در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

گوشی‌ شیائومی می ۶ در کل یک محصول دل‌فریب است که ظاهر و طراحی و بدنه‌ی شیشه‌ای آن باعث می‌شود نگاه‌های زیادی به آن جلب شود. اگر حذف پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون را فراموش کنیم، به‌ نظر می‌رسد گوشی می ۶ یک محصول بسیار شایسته در بین بالارده‌های بازار است. چینی‌ها برچسب قیمتی بسیار مناسبی نیز برای پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته‌اند. نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت، در حدود ۳۶۰ دلار قیمت‌گذاری شده است؛ درحالی‌ که امکان خرید نسخه‌‌‌ی ۱۲۸ گیگابایتی یا نسخه‌ای با بدنه‌ی سرامیکی نیز به ترتیب با قیمت ۴۲۰ و ۴۳۵ دلار وجود دارد.

شیائومی می 6

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات