KGI Securities: آیفون 8 و گلکسی نوت 8 به دوربین دوگانه مجهز می‌شوند

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
KGI Securities پیش‌بینی‌های جدیدی در خصوص آیفون 8 و گلکسی نوت 8 ارائه کرده است.
تبلیغات

مینگ چی کو تحلیلگر مطرح KGI امروز هم پیش‌بینی‌های جدیدی در خصوص وضعیت پرچم‌دارهای فعلی و آینده اپل و سامسونگ ارائه کرده است. این بار گزارش‌ مینگ چی کو بیشتر به گلکسی اس ۸، گلکسی نوت ۸ و البته آیفون جدید اپل اشاره دارد. برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی کو، مبنی بر آنکه گلکسی اس ۸ فاقد قابلیت‌های جذاب برای به ثبت رساندن فروش بالا است، این تحلیلگر برآورد میزان فروش این پرچم‌دار سامسونگ را افزایش داده است.

کو نیم‌نگاهی هم به قابلیت‌های احتمالی گلکسی نوت ۸ سامسونگ داشته و آن را با آیفون ۸ اپل مقایسه کرده است. از نظر این تحلیلگر، تجهیز گلکسی نوت ۸ به دوربین دوگانه، مهم‌ترین به‌روزرسانی سخت‌افزاری در این محصول است. آن‌طور که او اعلام کرده، گلکسی نوت ۸ به دوربین دوگانه با بزرگنمایی اپتیکال سه برابری در قالب یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی واید CIS با پشتیبانی از تکنولوژی Dual Photodiode و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لرزش‌گیر اپتیکال مجهز خواهد شد. کو معتقد است دوربین دوگانه نوت ۸ به‌مراتب بهتر از نمونه‌ای است که در آیفون ۷ پلاس شاهد بودیم. به عقیده او، این دوربین با آنچه در آیفون ۸ اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت، رقابت می‌کند. این در حالی است که دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس یکی از نقاط قوت این محصول در بازار به‌حساب می‌آید.

مینگ چی کو اعلام کرده دلیل استقبال فراتر از انتظار مشتریان از  گلکسی اس ۸ سامسونگ، بهره‌مندی این محصول از طراحی بدون حاشیه صفحه‌نمایش است. او معتقد است بهره‌گیری از طراحی تمام صفحه باعث شده ایراداتی نظیر تعبیه سنسور اثر انگشت در پشت گوشی یا نبود دوربین دوگانه کمتر به چشم بیاید. کو معتقد است واکنش مثبت بازار نسبت به پرچم‌دارهای سامسونگ باعث شده KGI برآوردهای فروش قبلی را که ۴۰ تا ۴۵ میلیون دستگاه عنوان شده بود، حالا به ۵۰ تا ۵۵ میلیون دستگاه افزایش دهد.

از آنجایی که انتظار می‌رود آیفون ۸ اپل هم از طراحی بدون حاشیه صفحه‌نمایش و سنسور اثر انگشت در پشت گوشی بهره‌مند شود، پاسخ مثبت بازار به گلکسی اس ۸ می‌تواند خبر خوبی برای اپل باشد.

KGI معتقد است آیفون ۸ از طراحی نمایشگر بدون حاشیه بهره‌مند خواهد شد و این امر، افزایش استقبال از این محصول اپل را به همراه خواهد داشت. مینگ چی کو در این خصوص می‌گوید:

انتظار داریم طراحی تمام صفحه و بدون حاشیه‌ی گوشی‌های هوشمند در پرتو استفاده از این ترکیب در محصولاتی نظیر گلکسی اس ۸ یا آیفون مجهز به نمایشگر OLED اپل، به افزایش استقبال از گوشی‌های هوشمند سطح بالای بازار در چند سال آینده منجر شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات