اطلاعات جدید از آیفون 8 منتشر شد؛ فریم فولادی، نمایشگر OLED مسطح و دوربین عمودی iSight

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده است، آیفون 8 اپل دارای فریم فولادی ضد زنگ، دوربین عمودی iSight و صفحه نمایش مسطح خواهد بود.
تبلیغات

از قرار معلوم مطابق تعداد انگشت شماری از شایعه‌های منتشرشده در مورد نسل بعدی آیفون اپل که فعلا تحت عنوان آیفون 8 شناخته می‌شود، این گوشی دارای ویژگی‌هایی مثل فریم فولادی ضد زنگ، دوربین عمودی iSight برای قابلیت واقعیت افزوده و یک صفحه نمایش OLED مسطح خواهد بود. زومیت را همراهی کنید.

با استناد به منابع مربوطه، وبلاگ ژاپنی Mac Otakara گزارشی منتشر کرده که طبق آن اپل در حال نهایی‌سازی مشخصات طراحی آیفون به‌اصطلاح ادیشن (Edition) است. انتظار می‌رود آیفون ادیشن همراه با دو مدل آیفون 7 اس و 7 اس پلاس اواخر امسال معرفی شود.

آیفون 8 اپل
مقاله‌های مرتبط:

    در این گزارش ذکر شده است که طبق شایعه‌ی انتشاریافته در ماه سپتامبر گذشته، طراحی بخش شیشه‌ای، تمامی فرآیندهای مربوط به آزمایش تأیید مهندسی (EVT) اپل را پشت سر گذاشته است. مشابه با گوشی آیفون 4 و آیفون 4 اس، آیفون متعلق به دهمین سالگرد گوشی اپل، مجهز به یک فریم فولادی ضد زنگ خواهد بود که به‌وسیله‌ی دو صفحه از شیشه احاطه شده است؛ دقیقا مانند یک ساندویچ. به ادعای منبع گزارش، اپل قصد استفاده از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی فولاد ضد زنگ استفاده‌شده در ساعت هوشمند اپل واچ دارد. مات بودن یا جلا داده شدن این فریم فولادی فعلا نامشخص است.

    طبق این گزارش، با این‌که شیشه‌ی آیفون ادیشن اندکی به شکل خمیده (2.5D) و مشابه با مدل‌های آیفون 7 است؛ اما صفحه نمایش OLED آن کاملا مسطح خواهد بود. این مورد در تضاد با شایعه‌ی معرفی اولین آیفون مجهز به صفحه نمایش OLED خمیده در اواخر سال جاری میلادی است.

    به‌تازگی در گزارشی با استناد به کارمندان داخلی زنجیره‌ی تأمین، ادعا شده است که آیفون ۸ به خاطر چالش‌های مهندسی نیاز به صفحه نمایش OLED دارد که خمیدگی اندکی داشته باشد. این صفحات نمایش را شرکت سامسونگ تأمین خواهد کرد. صفحات نمایش خمیده، مانند نمایشگر استفاده‌شده در محصولات سری گلکسی سامسونگ به‌طور یکسان نیازمند واحدهای پوششی شیشه‌ای خمیده برای تطبیق دادن کامل نمایشگر لمینیت شده (لایه‌ای) است. این کار بسیار پیچیده و مستلزم مراحل طراحی و ساخت مضاعف است.

    آیفون 8 اپل

    اگرچه شایعات اولیه به فناوری نمایشگر OLED خمیده‌ی یکپارچه اشاره می‌کردند اما گزارش‌های اخیر نشان از تصمیم اپل برای استفاده از طراحی پنل مسطح دارند. به نظر می‌رسد این تصمیم به خاطر ساده کردن فرآیند تولید گرفته شده است.

    گزارشی که امروز منتشر شد، دوباره همان شایعه‌های اولیه را تأیید می‌کند و خبر از دکمه‌ی هوم یکپارچه‌ای می‌دهد که به‌صورت نرم‌افزاری خواهد بود و جایگزین دکمه‌ی Home دارای ماژول اثر انگشت موسوم به تاچ آیدی خواهد شد. انتظار می‌رود ۵.۱۵ اینچ مربوط به صفحه نمایش و بخش باقی‌مانده‌ی آن مربوط به منطقه فعالی باشد که از سیستم عملیاتی مانند دکمه‌های مجازی پشتیبانی کند. منطقه‌ی فعال در اصطلاح، منطقه‌ی عملیاتی (Function Area) نامیده می‌شود. این موضوع برای اولین بار به‌وسیله‌ی مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای موسسه‌ی KGI securitiess در ماه فوریه مطرح شد.

    با حذف دکمه‌ی خانه از آیفون، کو و دیگر تحلیل‌گران اشاره می‌کنند که اپل در حال برنامه‌ریزی برای تعبیه کردن فناوری تشخیص اثر انگشت موسوم به تاچ آیدی در زیر صفحه نمایش گوشی آیفون است. این گزارش در ادامه به قرار گرفتن دوربین دوگانه به‌صورت عمودی که مجهز به ماژول‌های iSight است، اشاره می‌کند. به‌علاوه، وجود چنین دوربینی را برای هدست‌های واقعیت مجازی که با قرار دادن گوشی هوشمند در جایگاه مخصوص به خود عمل می‌کند، مناسب دانسته است.

    بخش پایانی گزارش، مربوط به آیفون‌ 7 اس و آیفون 7 اس پلاس به‌روز شده است که احتمالا به میزان اندکی از آیفون ۷ و ۷ اس ضخیم‌تر خواهند بود. به‌احتمال زیاد، افزایش ضخامت به خاطر قطعات داخلی پیشرفته‌ی اضافه خواهد بود. ضخامت افزایش‌یافته‌ی آیفون‌های به‌روز شده ممکن است برای دارندگان فعلی گوشی آیفون ۷ که به دنبال خرید سری ۷ اس هستند، دشوار باشد.

    آیا شایعه‌ها و گزارش‌های مربوط به آیفون 8، رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات