باتری گلکسی اس 8 فوق‌العاده سرسخت است

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باتری گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ حتی پس از تخریب با ابزارآلات برنده، ایمن باقی می‌ماند.
تبلیغات

شاید بزرگ‌ترین سؤالی که ذهن کاربران را مشغول به خود کرده است، این باشد که آیا احتمال آتش گرفتن گلکسی اس 8 سامسونگ هم مانند انفجارهای متعدد گلکسی نوت 7 بخت‌برگشته‌ی سامسونگ وجود دارد؟ شرکت سامسونگ درس بسیار بزرگی از اتفاقات تلخ گلکسی نوت ۷ گرفت. به همین خاطر، شرکت یادشده به‌شدت روی این موضوع کار کرده است. کانال یوتیوب «What’s Inside» به همراهی «JerryRigEverything» به‌صورت کاملا بی‌رحمانه اقدام به برش گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و باتری آن کرده است. زومیت را همراهی کنید تا شاهد تخریب گلکسی اس ۸ و عملکرد باتری آن در ویدیوی انتهای مطلب باشیم.

ناکامی گلکسی نوت ۷ به‌اندازه‌ای که تکان‌دهنده به نظر می‌رسد، نیست. بلکه واقعیتی است که در دهه‌ی جاری برجسته شده است. بیشتر کاربران، گوشی هوشمند خود را در جیب یا هنگام خواب، نزدیک سر خود قرار می‌دهند. حالا فکر کنید این دستگاه حاوی موادی است که به‌طور بالقوه قابل احتراق و انفجار هستند. البته خوشبختانه هم‌اکنون فناوری باتری پیشرفته‌تر شده و امکان انفجار آن‌ها بسیار پایین آمده است. با این حال، هنوز می‌توان به نقطه‌ی ایمن‌تری دست پیدا کرد. سامسونگ ممکن است در آستانه‌ی مرحله‌ی جدیدی از توسعه‌ی فناوری باتری باشد. گلکسی اس ۸ هنوز از همان نوع باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کند که سایر گوشی‌ها از آن بهره می‌برند. اما شاید استفاده از برخی فناوری‌های اختصاصی باعث سرسخت شدن باتری گلکسی اس ۸ در زمان تخریب با ابزارهای برنده و مقاومت آن در برابر آتش گرفتن شده است.

کانال‌های محبوب یوتیوب JerryRigEverything و What’s Inside در همکاری با هم اقدام به باز کردن گلکسی اس ۸ و دستیابی به سخت‌افزار داخلی آن کرده‌اند. در این ویدیو پس از بازگشایی پنل پشتی گوشی هوشمند، با استفاده از یک ابزار برش مخصوص گوشی و باتری را برش می‌دهند. اما در اتفاقی عجیب باتری دستگاه به‌جای آتش‌ گرفتن، فقط شروع به تولید دود اندکی می‌کند و متورم می‌شود؛ در این حین، کمی هم از لیتیوم یون آن خارج‌ می‌شود. از این‌رو، حتی می‌توان اتفاق تلخی را که برای گلکسی نوت ۷ سامسونگ افتاد، رخدادی فرخنده قلمداد کرد؛ زیرا باعث دقت بالای این شرکت در تولید محصولات شده است.

بنابراین باتری گلکسی اس ۸ حتی پس از تخریب هم می‌تواند تقریبا بدون خطر باقی بماند؛ اما باز هم امکان خطر وجود دارد. با توجه به اتفاقات تلخ یادشده، بیشتر کاربران نگاهی تردیدآمیز به پرچم‌دار جدید سامسونگ خواهند داشت. فقط گذر زمان می‌تواند باعث جلب اطمینان کافی در مورد گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ میان کاربران شود.

آیا گلکسی اس 8 سامسونگ می‌تواند در جلب اطمینان کاربران موفق عمل کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات