لپ تاپ الیت‌ بوک اچ پی همراه با سیستم عامل Remix در غرفه راک چیپ رؤیت شد

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لپ‌تاپ الیت بوک اچ‌پی مبتنی بر سیستم‌ عامل Remix طی نمایشگاهی در هنگ‌کنگ، در غرفه‌ی راک چیپ رؤیت شده است.
تبلیغات

ریمیکس او اس سیستم‌عاملی مبتنی بر اندروید است که برای اجرا در حالت دسکتاپ توسعه یافته است. بنا بر اطلاعات منتشرشده، لپ‌تاپی با برند الیت بوک متعلق به اچ‌پی در یک نمایشگاه در هنگ‌کنگ رؤیت شده است که احتمال عرضه‌ی چنین محصولی به بازار را بیش از پیش تقویت می‌کند. از جمله‌ی سایر سیستم‌عامل‌های رقیب برای ریمیکس او اس باید به Phoenix OS و Chrome OS اشاره کرد که هر دو مبتنی بر اندروید توسعه یافته و برای استفاده در حالت دسکتاپ طراحی شده‌اند.

اچ‌پی در زمره‌ی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ قرار دارد. اغلب محصولات این کمپانی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت راهی بازار می‌شوند؛ البته این کمپانی شماری از محصولات خود را نیز مبتنی بر سیستم‌عامل کروم راهی بازار کرده است. با توجه به اخبار منتشرشده، به نظر می‌رسد این کمپانی در نظر دارد محصولی مبتنی بر Remix OS نیز به بازار عرضه کند؛ چراکه نمونه‌ای از این لپ‌تاپ طی برگزاری نمایشگاهی در هنگ‌کنگ در غرفه‌ی Rockchip مشاهده شده است.

الیت بوک مورد استفاده یک لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر ۱۲.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی است که از وجود پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای RK3399 راک‌چیپ در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T864، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند.

با توجه به اینکه روی این لپ‌تاپ خبری از برند اچ‌پی نیست؛ به نظر می‌رسد این محصول در شماری از بازار‌ها بدون برخورداری از برند اچ‌پی راهی بازار خواهد شد. باید دید که سیاست اچ‌پی در این رابطه چگونه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات