مدل مفهومی آلفارومئو 6C دیسکو ولانته

یک‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بیش از ۶۵ سال از معرفی اولین نسخه‌ی دیسکو ولانته با برند آلفارومئو می‌گذرد. درحالی‌که مدل 6C نیز از خودروهای کلاسیک و ماندگار این شرکت محسوب می‌شود، طرحی مفهومی به نام 6C دیسکو ولانته به‌تازگی شکل گرفته است.
تبلیغات

آلفارومئو یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان ایتالیا است و در ساخت مدل‌های اسپرت، قدمتی فراتر از فراری و لامبورگینی دارد. این شرکت با دو مدل جدید جولیا و استلویو ثابت کرده است می‌تواند در حد و اندازه‌‌ی برندهای مطرح آلمانی ظاهر شود و برنامه دارد تا سال ۲۰۲۰ چند خودروی دیگر به سبد محصولات خود اضافه کند که شامل ۲ مدل شاسی‌بلند، یک سدان فول‌سایز و یک هاچ‌بک اسپرت به‌عنوان جایگزین جولیه‌تا خواهد شد. در این میان شایعاتی از دو طرح تازه در آلفارومئو به گوش می‌رسد که در کلاس سوپراسپرت هستند و احتمالا یکی از آن‌ها درنهایت به تولید خواهد رسید.

آلفارومئو دیسکو ولانته concept Alfa romeo

مدل تاریخی دیسکو ولانته در سال ۱۹۵۲ ساخته شد. پیشرانه‌ی این خودرو از آلفارومئو 6C با نام کامل 6C3000 CM برداشته و بدنه‌ی آن توسط شرکت طراحی خودروی کاروزریا تورینگ (Carrozzeria Touring) تکمیل شد. تنها پنج دستگاه از این خودرو تولید شده که چهار عدد از آن‌ باقی مانده است و در حدود ۲ میلیون دلار ارزش کلکسیونی دارد. واژه‌ی دیسکو ولانته (Disco Volante) در زبان ایتالیایی به معنی بشقاب پرنده است.

در سال ۲۰۱۳ طرح دیگری از دیسکو ولانته توسط آلفارومئو ساخته شد که الهام گرفته از نسخه‌ی مدل ۱۹۵۲ بود. این خودرو با شاسی و پیشرانه‌ی مدل 8C همراه و صرفا به‌صورت سفارشی تولید شد که بیش از ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشت و امروزه نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار، ارزش‌گذاری می‌شود.

آلفارومئو دیسکو ولانته concept Alfa romeo

طرح مفهومی 6C دیسکو ولانته که به‌تازگی توسط یک طراح مستقل به نام الکس ایمناندزه خلق شده است، تا تبدیل به پروتوتایپ واقعی فاصله‌ی زیادی دارد؛ اما حس یک آلفارومئوی آینده‌نگر را به‌خوبی القا می‌کند. هرچند این خودرو زبان طراحی فعلی آلفارومئو را رعایت نکرده؛ درعین زیبایی، ویژگی‌های یک سوپراسپرت مدرن را حفظ کرده است و با کابینی کوچک و بدنه‌ای آیرودینامیک شبیه آنچه در در تویوتا TF-1 دیده‌ایم، چشم‌نواز و خیره‌کننده عمل می‌کند. در اجرای گرافیکی و سه‌بعدی این خودرو به جزئیاتی مدرن، از جمله حذف آینه‌های بغل و کوچک بودن شیشه‌های جانبی پرداخته شده و حتی رینگ‌ها با ترکیبی شبیه به فیبر کربن طراحی شده است.

مسلما 6C دیسکو ولانته، هیچ شانسی برای تولید در مجموعه‌ی آلفارومئو ندارد؛ اما همان‌طور که نسخه‌ی سال ۲۰۱۳ با استقبال کلکسیونرها مواجه شد، امکان ساخت یک مدل اسپرت و سفارشی جدید، به‌عنوان جانشین مدل موفق 8C در مجموعه‌ی آلفارومئو وجود دارد.

آلفارومئو دیسکو ولانته concept Alfa romeo
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات