دل اولین مانیتور OLED را با قیمت ۳۵۰۰ دلار عرضه کرد

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از یک وقفه‌ی طولانی‌، دل اولین مانیتور مجهز به پنل OLED را با نمایشگری ۳۰ اینچی و قیمت ۳۵۰۰ دلار رونمایی کرد.
تبلیغات

دل از اولین مانیتور مجهز به پنل OLED رونمایی کرد. این مانیتور ۳۰ اینچی که UP3017Q نام دارد، از وجود یک پنل OLED با رزولوشن 4K بهره می‌برد که طیف رنگ گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. قیمت مانیتور جدید دل ۳۵۰۰ دلار است که بیش از هر چیزی نظر‌ها را به سمت خود جلب می‌کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، مانیتور دل اولین نمایشگر پی‌سی در جهان است که از وجود پنل OLED بهره می‌برد. دل برای اولین‌بار این مانیتور را در جریان برگزاری CES 2016 یعنی بیش از یک سال پیش رونمایی و اعلام کرد که این مانیتور از مارس ۲۰۱۶ راهی بازار خواهد شد؛ حال آنکه اولین مانیتور جهان مجهز به پنل OLED هیچ‌گاه در تاریخ تعیین‌شده به بازار عرضه نشد.

امروز دل با تأخیری تقریبا یک‌ساله، مانیتور خود را راهی بازار کرده است. پنل‌های OLED کنتراست تصویر بالایی در مقایسه با مانیتور‌های LCD در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با وجود اینکه دل قیمت این مانیتور را از ۵۰۰۰ دلار اولیه به ۳۵۰۰ دلار کاهش داده؛ اما باز هم محصول جدید دل یکی از گران‌ترین نمونه‌هایی است که کاربران می‌توانند آن را در اختیار بگیرند.

مانیتور OLED دل

مانیتور ۳۰ اینچ UP3071Q با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ دارای زمان پاسخگویی ۰.۱ میلی‌ثانیه‌ای و رفرش ریت ۶۰ هرتزی است. این مانیتور با پشتیبانی از نمایش رنگ‌های ۱۰ بیتی، زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ دارد. ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که روشنایی تصویر این مانیتور تا ۳۰۰ نیت است.

دل از طیف رنگ‌های مختلفی در مانیتور جدید خود پشتیبانی می‌کند که شامل پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از sRGB، AdobeRGB، Rec.709 و پشتیبانی ۹۷.۵ درصدی از DCI-P3 در کنار پشتیبانی ۸۵.۵ درصدی از Rec.2020 است. قابلیت‌های مانیتور جدید دل در پشتیبانی از طیف رنگ‌های مورد نظر را باید فاکتوری خواند که این محصول را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد فعال در زمینه ویرایش ویدئو و عکس تبدیل کرده است.

مانیتور دل با بهره‌گیری از ظاهری زیبا، حتی زمانی‌که خاموش باشد نیز بسیار چشم‌نواز است؛ چراکه حاشیه‌ی آلومینیومی آن در کنار طراحی بسیار باریک، UP3071Q را بسیار خوش‌ظاهر جلوه می‌دهد. کاربران می‌توانند ارتفاع، شیب و زاویه‌ی قرارگیری در محور عمودی یا افقی این مانیتور را براساس نیازهای خود تنظیم کنند. این مانیتور را می‌توان از طریق درگاه HDMI 2.0، Mini DisplayPort 1.2 و USB نوع C به پی‌سی یا هر وسیله‌ی دیگری متصل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات