چرا اپل امسال آیفون 8 را به‌همراه آیفون 7 اس معرفی می‌کند

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل همیشه برای نام‌گذاری آیفون‌های جدید از روند خاصی پیروی می‌کند. آیا ممکن است این شرکت به دلیل دهمین سالگرد معرفی آیفون،‌ روند نام‌گذاری را تغییر دهد؟
تبلیغات

اگر در چند ماه گذشته اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال نکرده باشید، باید بدانید پاییز امسال، آیفون در کنار آیفون اس معرفی خواهد شد. درحالی‌که آیفون ۷ اس تنها تکاملی از آیفون‌های پیشین خواهد بود؛ آیفون ۸ با گستره‌ای از تکنولوژی‌های جدید اپل معرفی می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود آیفون ۸ با نمایشگر بدون حاشیه اولد عرضه شود که تنها ۵.۱ اینچ آن در اختیار کاربر است و بقیه برای کلیدهای مجازی استفاده می‌شود. کاهش یا حذف حاشیه‌ها به اپل اجازه می‌دهد که باتری بزرگ‌تری در آیفون ۴.۷ اینچی قرار دهد. همچنین، این آیفون با اسکنر سه‌بعدی چهره عرضه خواهد شد. آیفون ۸  که ممکن است از شارژ وایرلس بهره ببرد و پشت آن شیشه خمیده باشد، احتمالا با قیمت بیش از هزار دلار عرضه خواهد شد.

اگرچه اپل می‌تواند از دهمین سالگرد معرفی آیفون به‌عنوان سکویی برای معرفی آیفون ۸ استفاده کند؛ اما در حقیقت به این کار نیاز نخواهد داشت.

بازخوانی سناریوی همیشگی

درحالی‌که کارمندان اپل روی آیفون سال‌های بعد کار می‌کنند؛ شایعات مرتبط با آن‌ معمولا بعد از معرفی آیفون همان سال شروع می‌شود. اولین شایعات مرتبط با آیفون 7 اس و آیفون 8 در نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد. اولین شایعات مرتبط با آیفون در نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد. در آوریل ۲۰۱۶، اولین طرح‌ها و کیس‌های تقلیدی آیفون ۷ به بیرون درز کرد. بعدها تغییراتی در این طرح‌های اولیه داده شد؛ اما در نهایت طرح نهایی فاش‌شده، چیزی شبیه آیفون ۷ بود.

اپل تمهیداتی اندیشیده است تا از افشاگری‌ درباره آیفون سال ۲۰۱۷ جلوگیری کند؛ اما در زمانه‌ای که حتی برخی اسرار امنیتی نیز به بیرون درز می‌کند، مخفی نگه‌داشتن همه مشخصات یک محصول کار چندان آسانی نخواهد بود.

انتظار نمی‌رود طراحی خارجی آیفون ۷ اس نسبت به آیفون ۷ چندان تغییر کند.

پرگویی غیر معمول اپل درباره برنامه‌های آینده خود

اپل هنوز آیفون ۸ را به فروش نمی‌رساند، اما آشکارا به نقاط مثبت آن اشاره می‌کند. برای اولین بار، اپل در مورد تکنولوژی‌های آینده مورد علاقه خود صحبت کرده است. آیفون ۸ نیز از این روند جدید مستثنا نیست.

آیفون ۸

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در مصاحبه‌ای که در ماه فوریه انجام داد، واقعیت افزوده را ایده‌ی بزرگی همچون گوشی هوشمند دانست. او گفت:

گوشی هوشمند برای همه است. ما آیفون را مخصوص یک گروه خاص از مردم، یک کشور یا یک بازار خاص نمی‌دانیم؛ آیفون برای همه است. من فکر می‌کنم واقعیت افزوده نیز همان اندازه بزرگ است. من به دلیل کارهایی که می‌توان انجام داد تا هم زندگی مردم تغییر کند و هم سرگرم‌کننده باشند، هیجان‌زده هستم.

کوک پیش از این مصاحبه نیز درباره‌ی این موضوع صحبت کرده بود که نشان می‌داد اپل ممکن است در آینده یک سیستم واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی عرضه کند. تکنولوژی‌هایی که برای اجرای بی عیب و نقص واقعیت افزوده نیاز است، گران هستند؛ چرا آن‌ها را در یک گوشی قرار ندهیم که قرار است قیمت آن از هزار دلار بیشتر باشد؟

 آیفون 8؛ نتیجه منطقی همه گمانه‌زنی‌ها

مواردی که تیم کوک و دیگر تحلیلگران عنوان می‌کنند به گوشی قدرتمندتری از آنچه با فناوریهای موجود میتوان ساخت، نیاز ندارند. گلکسی اس ۸ گر‌چه بسیار تحسین شده است، اما رونمایی پاییز امسال اپل می‌تواند تغییراتی را در این نگرش ایجاد کند.

زمانی که شما سخت‌افزار و نرم‌افزار را کنترل می‌کنید، راه را برای محصولی همانند آیفون ۸ باز می‌کنید. با این اوصاف، آیفون ۸ باعث می‌شود که مثل گذشته، اپل  بخش اعظمی از سود صنعت موبایل را به خود اختصاص دهد.

البته نمی‌توان ۱۰۰ درصد مطمئن بود ...

هیچ‌کس در خارج از کمپانی اپل نمی‌داند که این شرکت چه برنامه‌هایی برای پاییز دارد.

اتفاقات همان‌گونه که انتظار داریم، نمی‌افتند. مثلا دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس و چیپ A10 Fusion بهتر از آن چیزی بودند که انتظار می‌رفت.

اپل همیشه نوآوری ندارد، اما همیشه کار خود را کامل انجام می‌دهد. برخی از تکنولوژی‌هایی که در آیفون ۸ ارائه خواهند شد، مانند نمایشگر اولد و واقعیت افزوده چند سال‌ است که وجود دارند. آیپاد می‌توانست زودتر عرضه شود؛ اما اپل همیشه یک کمپانی کمال‌گرا بود. همین گفته را می‌توان در مورد مک، آیفون و آیپد نیز بیان کرد.

اپل نفوذ لازم در بازار برای عرضه یک گوشی بالا رده، توان مهندسی برای ساخت دستگاهی درخور قیمت بالا و توانایی ارائه پیام عمومی برای فروش چنین محصولی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات