نظرسنجی: آیا تماس های روزمره خود را از طریق تلگرام انجام می دهید؟

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از اضافه شدن قابلیت برقراری تماس‌های صوتی به تلگرام، در نظرسنجی این هفته‌ از شما همراهان زومیت خواسته‌ایم تا نظر خود را در مورد این ویژگی با ما در میان بگذارید.
تبلیغات

روز گذشته قابلیت برقراری تماس صوتی در تلگرام پس از کش و قوس‌های فراوان برای کاربران ایرانی این اپلیکیشن قابل استفاده شد. تلگرام در ابتدا اعلام کرد که این قابلیت برای کاربران ایرانی فعال است؛ اما گزارش‌های منتشر شده نشان داد که قابلیت برقراری تماس‌های صوتی برای کاربرانی که از ارتباط اینترنت سه اپراتور مخابراتی رایتل، ایرانسل و همراه اول استفاده می‌کنند، در دسترس نیست و با اختلال همراه است. ساعاتی پس از انتشار اخباری در خصوص مسدود شدن این ویژگی توسط اپراتورهای مخابراتی، این مشکل نیز حل شد که البته هنوز چرایی عدم برقراری ارتباط صوتی برای کاربران این سه اپراتور در ساعاتی که کاربران اینترنت‌های خانگی قادر به استفاده از آن بودند، در هاله‌ای از ابهام است.

یکی از نکات جالب توجه در مورد اضافه شدن ویژگی مکالمات صوتی به تلگرام، استقبالی بود که کاربران ایرانی از آن به عمل آوردند! پیگیری علت قطعی و موج ایجاد شده از انتشار خبر مربوط به اضافه شدن مکالمه‌ی صوتی به تلگرام به اندازه‌ای در میان کاربران ایرانی بالا بود که گویی سرویس مورد بحث برای اولین بار در بین رقبا اقدام به ایجاد تماس صوتی کرده است، حال آنکه سرویس‌های دیگری نظیر واتساپ، اسکایپ و لاین نمونه‌های شناخته شده‌ای هستند که قابلیت مکالمه‌ی صوتی در آن‌ها سابقه‌ای چند ساله دارد. به نظر می‌رسد نفوذ بالای تلگرام در میان کاربران ایرانی را باید عمده دلیلی خواند که باعث شده است تا این قابلیت سر و صدای زیادی را به پا کند.

در هر صورت باید دید که با افزایش استفاده از قابلیت صوتی تلگرام، واکنش اپراتورهای مخابراتی در قبال این سرویس چه خواهد بود؟ با توجه به تعداد بالای کاربران تلگرام در ایران، به طور حتم این ویژگی تاثیر زیادی روی مکالمات صوتی خواهد داشت و می‌تواند اپراتورهای مخابراتی را به واکنش وادار کند، هرچند به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری در این خصوص به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول خواهد شد. در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از قابلیت مکالمه صوتی از طریق اپلیکیشن‌ها در شماری از کشور‌های عرب حاشیه‌ی خلیج فارس مسدود است و اصلی‌ترین دلیل را باید کاهش درآمدزایی اپراتورهای مخابراتی در این کشور‌ها بدانیم.

شما در قبال اضافه شدن این ویژگی به تلگرام چه می‌کنید؟

با وجود قابلیت تماس صوتی در تلگرام، آیا تماس‌های روزمره‌ی خود را از طریق این اپلیکیشن انجام می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات