۶ اشتباه هنگام ساختن ویدئوهای تبلیغاتی

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ویدئوهای تبلیغاتی شروعی برای برقراری رابطه با مشتری‌ها هستند و اگر با رعایت یکسری نکات تهیه شوند تاثیر مثبتی در کسب‌و‌کار شما خواهند گذاشت.
تبلیغات

اهمیت استفاده از محتوای ویدئویی در بازاریابی بسیار زیاد شده است. در یک نظرسنجی از هر ۱۰ بازاریاب ۹ نفر گفته‌اند که اهمیت این موضوع را می‌دانند و بیش از ۶۷ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند در سال جاری محتوای ویدئویی بیشتری تولید کنند. برای ساختن ویدئوهای تبلیغاتی یک برند بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید رعایت شوند تا برند را در مرکز توجه قرار دهند. در ادامه‌ی این مقاله زومیت ۶ اشتباهی که هنگام ساختن ویدئوهای تبلیغاتی باید از آن‌ها اجتناب شود آورده شده است.

promotional video

۱- فراموش کردن موضوع اصلی

موضوع و هدف اصلی از ساختن محتوای ویدئویی را نباید فراموش کنید. ساختن ویدئو یک فرآیند زمان‌بر است و در تولید آن باید تغییرات زیادی به‌طور مرتب اعمال شوند. و این موضوع ممکن است باعث شود که هدف از ساخت ویدئو در طول فرآیند فراموش شود. بنابراین قبل از گرفتن تصمیم‌های مهم و اساسی از خودتان بپرسید که آیا این تصمیم من را به هدفم از تولید ویدئو نزدیک‌تر می‌کند یا خیر؟ این کار به اهداف شما جریان می‌دهد و کمک می‌کند تا از مسیر اصلی منحرف نشوید.

۲- استفاده‌ی بیش‌ازحد از محتوا در یک ویدئو

در بازاریابی ویدئویی باید تمرکز خود را روی یک موضوع بگذارید. بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا جای ممکن در یک ویدئو از ایده‌های مختلف استفاده کنند. اما این کار محصول نهایی را غیرمتمرکز کرده و باعث سردرگمی بینندگان می‌شود. ساختن ویدئوها گران هستند و همه دوست دارند تا جای ممکن از سرمایه‌گذاری خود بهره ببرند. اما استفاده بیش‌ازاندازه از محتوا در داخل یک ویدئو انسجام آن را از بین ‌برده و تاثیر خوبی روی مخاطب نخواهد گذاشت. ویدئوی تبلیغاتی خود را ساده و متمرکز بر روی یک موضوع درست کنید تا رابطه‌ی بهتری با مخاطب برقرار کند و پیام را بهتر به گوش او برساند.

promotional video

۳- تمرکز کردن روی اطلاعات به‌جای احساسات

ویدئو یک راه عالی برای معرفی خودتان به مخاطب است. بعضی از مردم ویدئو را با بروشور اشتباه می‌گیرند و سعی می‌کنند تا کسب‌و‌کار خودشان را به‌طور کامل در آن تعریف کنند. درصورتی‌که این کار تعریف درستی از نقش ویدئو در بازاریابی نیست. درواقع ویدئوی تبلیغاتی برای آموزش دادن نیست بلکه شروع‌کننده‌ی رابطه میان مشتری و برند است. از ویدئو به‌عنوان پاکت نامه برای معرفی کسب‌و‌کار خود استفاده کنید نه اینکه رزومه شرکت را در آن اعلام کنید. ویدئوها یک چهره‌ی انسانی به کسب‌و‌کار و اهداف شما می‌دهند. بنابراین مخاطبان با پیغام شما راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند و برای مدت‌ها آن را به خاطر می‌سپارند. احساسی که مخاطبان از ویدئوی شما می‌گیرند روی تصمیمشان به ادامه‌ی تعامل با برند شما تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین از قرار دادن اطلاعات کامل و جامع در ویدئوهای خود خودداری کنید. زمانی که مخاطبان توسط دیدن ویدئو به کسب‌و‌کار شما علاقه‌مند شوند می‌توانند اطلاعات بیشتر در مورد شما را داخل وب‌سایت شرکت مشاهده کنند.

۴- فراموش کردن اولویت‌بندی‌ها

زمانی که با نحوه‌ی فرآیند تولید کار آشنا نباشید ممکن است احساس کنید که تمام موقعیت‌ها یک فرصت مناسب برای فیلم‌برداری هستند. معمولا مخاطبان دوست دارند که تمام اعضای تیم و دستاوردهای شما را ببینند. بنابراین طبیعی است که شما هم بخواهید تمام نکات ظریف و دقیق کسب‌و‌کار خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. اما نباید خودتان را در هر جهتی که آن‌ها می‌خواهند قرار دهید. درواقع سعی کنید قبل از فیلم‌برداری به‌طور دقیق برنامه‌ریزی کنید تا هم در زمان صرفه‌جویی کرده باشید و هم میزان فشار و استرس موجود را کاهش دهید.

برای آماده کردن مفهوم و محتوای موردنظر خود با شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه‌ی بازاریابی همکاری کنید. لیست کاملی از صحنه‌ها و مصاحبه‌ها تهیه کنید تا دقیقا بدانید که در زمان تولید چه کاری باید انجام دهید. اگر در آخرین دقیقه‌ها احساس کردید که ایده‌ی جدیدی دارید ابتدا به نکته‌ی شماره ۲ مراجعه کنید و سپس در مورد اضافه کردن آن تصمیم بگیرید.

promotional video

۵- بی‌توجهی به نحوه‌ی بهره‌برداری

شما از ابتدا باید به نحوه‌ی بهره‌برداری یا چگونگی توزیع کردن محتوای ویدئویی خود فکر کنید. درواقع نحوه‌ی استفاده‌ی ویدئو روی محتوا و استایل آن تاثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال ویدئویی که برای صفحه‌ی اصلی سایت شما ساخته می‌شود نیازمندی‌های متفاوتی با ویدئویی دارد که برای فیسبوک تهیه می‌شود. بنابراین قبل از هر چیزی موارد استفاده از ویدئو را مشخص کنید. این کار در وقت و هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد. بدترین کار این است که فیلم‌برداری را قبل از مشخص شدن نحوه‌ی استفاده از محتوای ویدئویی آغاز کنید.

۶- دعوت نکردن از مخاطبان برای انجام یک کار

اگر در ویدئوی خود از مخاطبانتان نخواهید که برای انجام کاری اقدام کنند یعنی وقت و هزینه‌ی خود را هدر داده‌اید. بنابراین یک فعالیت را در ویدئوی خود مشخص کنید و نحوه‌ی انجام آن را به طور کامل توضیح دهید. یک ویدئو بدون فراخوانی برای انجام کار مانند سرو کردن غذا بدون قاشق و چنگال است. ویدئوی شما هرچقدر هم که تاثیر گذار باشد اگر مشتری‌ها نتوانند آن را به اشتراک بگذارند یا از طریق آن خرید کنند یا به یک موسسه‌ی خیریه پول اهدا کنند هیچ فایده‌ای برای شما و آن‌ها نخواهد داشت.

درنهایت باید بدانید که ساختن یک ویدئوی باکیفیت نیازمند تلاش زیاد است و اگر تمام نکات لازم برای ساخت آن رعایت شود می‌تواند کسب‌و‌کار شما را در مسیر درست قرار دهد. این لیست از اشتباهات را به‌ یاد داشته باشید و وقت و هزینه‌ی خود را به‌ خاطر رعایت نکردن نکات جزئی هدر ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات